خانهمقاله لیزر پروفیل بر

لیزر پروفیل بر

15 آبان 1402
0 325
لیزر پروفیل بر

لیزر پروفیل بر

پروفیل ها سازه هایی مستطیل شکل هستند که در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید می شوند. یکی از جدیدترین روش ها برای برش دادن پروفیل و ایجاد طرح روی آن، استفاده از دستگاه های لیزر پروفیل بر است. به طور کلی می توان گفت پروفیل ها مقاطعی بسته یا باز هستند که با توجه به نوع کاربرد و خدمات برش لیزر پروفیل، در مدل های مختلف ساخته می شوند.

در برش پروفیل با استفاده از سری مخصوص دستگاه، قطعه را ثابت می کنند تا دستگاه بتواند به راحتی در حین برش قطعه را در صورت نیاز بچرخاند. لازم است بدانید در هنگام برش، هد برش لیزری همراه با چرخش پروفیل حرکت می کند.

لیزر پروفیل بر چیست؟

لیزر پروفیل بر

لوله و پروفیل چیست؟

لوله و پروفیل با انواع مختلف ابعاد و طرح ها، در تأسیسات ساختمانی و صنایع پتروشیمی استفاده فراوان دارند. در گذشته، برش لوله و پروفیل با استفاده از ابزارهای سنتی دستی مانند اره یا هواگاز انجام می شد. اما امروزه، برش لیزری لوله و پروفیل جایگاه منحصر به فردی در صنعت به دست آورده است. دقت و سرعت در این روش بسیار بیشتر از روش های سنتی است و به گونه ای است که لوله بدون ایجاد پلیسه اضافی قطع می شود.

دقت بالای ابعاد و شکل برش در فرآیند برش لیزری لوله و پروفیل و همچنین لبه های عاری از سوراخ و عدم نیاز به ماشین کاری مجدد، این روش را مقرون به صرفه ساخته است. برش لیزر لوله و پروفیل یکی از خدمات شرکت سروسازه لیزر است که با دقت و کیفیت بسیار بالا و مدت زمان و هزینه کم اجرا می گردد. این شرکت با استفاده از به روز ترین دستگاه ها با قابلیت کنترل تابش و تقویت اشعه لیزر، می تواند برش هایی با کیفیت در انواع طرح های پیچیده اجرا نماید.

چرا از لیزر پروفیل بر برای لوله و پروفیل استفاده کنیم؟

استفاده از لیزر برای برش پروفیل، مزایای زیادی دارد. اما مهم ترین فایده‌ای که باید به آن اشاره کرد، صرفه‌جویی در زمان و انرژی افراد است. در گذشته، فعالان صنعتی برای برش لوله از ابزارهای مختلفی مانند اره کاری و فرز استفاده می‌کردند. آن ها برای برش یک لوله یا پروفیل، زمان و انرژی زیادی را صرف می‌کردند.

اما امروزه با تولید دستگاه لیزر پروفیل بر، شما می توانید لوله یا پروفیل مورد نظر خود را با هر طرحی که مدنظر دارید بدون اتلاف وقت و انرژی برش دهید. در واقع در این روش، شما تنها دستور می دهید و دستگاه برای شما باکیفیت ترین طرح را در بالاترین سرعت و دقت اجرا می کند. لیزر پروفیل بر یک روش دقیق، کارآمد و سریع است. که برای طراحی نقش های ساده و پیچیده به کار می رود.

برای مطالعه مطالبی در مورد دستگاه لیزر فایبر مارکینگ کلیک نمایید.

آشنایی با برش لیزر لوله

لوله‌ها یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت ساختمانی و صنعتی هستند که در گذشته برای برش آن‌ها از ابزارهای مکانیکی مانند اره یا هوا گاز استفاده می‌شد. اما امروزه با توجه به شناخت کاربرد دستگاه برش لیزر، دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای مکانیکی و دستی نیست. شما می‌توانید با استفاده از برش لیزر، لوله‌ها را به سرعت بالا و با حفظ کیفیت برش کنید.

برش لوله با لیزر، روشی است که با استفاده از آن می توانید بر روی اشکال حجمی، برش، سوراخ و طرح های خاص را پیاده سازی کنید. در لیزر پروفیل بر، محدودیت طرح وجود ندارد. شما می توانید طرح های دو بعدی و سه بعدی را به راحتی در حالت اتومات پیاده سازی کنید.

لیزر پروفیل بر چیست؟

لیزر پروفیل بر

لیزر برش لوله و پروفیل چگونه انجام می شود؟

در برش لیزر لوله و پروفیل دستگاه به کمک اشعه لیزر، محل مورد نظر برای برش را ذوب می کند و هم زمان گاز کمکی شامل اکسیژن و نیتروژن این مواد ذوب شده را از اطراف طرح دور می کند. به عبارتی می توان گفت در دستگاه های لیزری تمرکز اشعه بر روی یک نقطه، موجب سوختن، ذوب شدن و در نهایت بخار شدن محل مورد نظر می گردد. برای انجام لیزر برش لوله و پروفیل تنها لازم است آموزش کار با دستگاه برش لیزر را دیده باشید تا بتوانید طرح مورد نظر را به سیستم کامپیوتری دستگاه بدهید و منتظر اجرای آن باشید. با دستگاه های لیزر پروفیل بر هیچ پروفیل و لوله ای وجود ندارد که نتوان آن را برش داد.

انواع برش لیزر لوله و پروفیل

قدرت حرکت سری دستگاه و نحوه قرارگیری آن در زاویه های مختلف، تعیین کننده نوع برش لیزر لوله و پروفیل است. به طور کلی دو نوع برش لیزری برای این قطعات فلزی وجود دارد. در روش اول که برش لیزری دو بعدی نام دارد، هد برش لیزری در حالت عمودی روی قطعه قرار می گیرد و لوله یا پروفیل در فضایی قرار می گیرد که می تواند آن را بچرخاند. اما در روش دوم که برش لیزری سه بعدی نامیده می شود. زاویه برش تغییر کرده و هد برش در زوایایی خاص روی قطعه قرار می گیرد.

مزایای لیزر پروفیل بر

  • سریع بودن و دقت برش
  • کاربری آسان دستگاه لیزر
  • قابلیت اجرای طرح های پیچیده
  • کیفیت برش بسیار بالا (دارای سطح صاف بدون پلیسه)
  • کم بودن خطرتغییر شکل ساختار قطعه نبست به دیگر روش ها
  • پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه های لیزری
  • عدم نیاز به قالب های پیش ساخته
  • مصرف برق پایین دستگاه لیزری
  • عدم وجود نا صافی در لبه برش
  • کاهش نیروی انسانی
  • عدم نیاز به ماشین کاری مجدد
  • عدم تولید گاز مضر در هنگام برش لیزری
  • دارای حداقل ضایعات

برش لوله و پروفیل با لیزر

پراستفاده ترین نوع لوله که در انواع پروژه های ساختمانی، صنایع نفت و گاز، تاسیسات و صنایع پتروشیمی به کار می‌رود، لوله و پروفیل است. می‌توانید برای برش لوله و پروفیل به صورت دستی یا مکانیکی از ابزار هایی مانند اره یا هوا گاز استفاده کنید. اما با استفاده از دستگاه لیزر پروفیل بر، سرعت و دقت کار بسیار افزایش می‌یابد. همچنین این روش نسبت به روش های قدیمی تر، برشی تمیز و بدون پلیسه به ما تحویل می‌دهد. در برش لیزر لوله و پروفیل هیچ محدودیتی برای انتخاب طرح وجود ندارد. هم چنین دیگر نیازی به قالب سازی هم نیست. در این روش می توان به آسانی تمام طرح های پیچیده و نقشه های 2 بعدی را برش داد.

لیزر پروفیل بر چیست؟

لیزر پروفیل بر

نحوه کار دستگاه های برش لیزری لوله و پروفیل

درکل دستگاه های لیزر فلزات کار را برای صنایع مختلف بسیار آسان کرده اند. عملکرد این دستگاه ها به ابن شکل است که اسئه و گرما را به صورت نقطه ای به سطح می تاباند و با گرم کردن سطح باعث ذوب آن نقطه می شود. این دستگاه ها دارای جدیدترین تکنولوژی است و به صورت خودکار و اتومات طرح مورد نظر را برش می زند. مهم نیست طرح چقدر ساده و یا پیچیده باشد، این دستگاه طرح را با بالاترین کیفیت برش می زند

فرآیند برش لیزری لوله و پروفیل

لیزر منبع تابش پرتو الکترومغناطیسی است که نور را در یک پرتو تقریبا موازی منتشر می کند. شدت پرتو به حدی زیاد است که مواد را ذوب کرده و بخار می نماید، به طوری که برش های بسیار باریک و دقیقی حاصل می شوند. گاز های کمکی اکسیژن و یا نیتروژن، این مواد مذاب را از نقطه برش دور می نمایند. دستگاه های لیزر پروفیل بر مجهز به برنامه های کنترل شده توسط کامپیوتر هستند که نحوه و محل اتصال رابط با مواد را تعیین می کنند.

دستگاه برش لیزری لوله و پروفیل، روتاری ست شده با دستگاه دارد تا بتواند انواع اشکال هندسی را بدون هیچ محدودیتی روی لوله برش بزند. این دستگاه قادر است برش های صاف و زاویه دار را با ظرافت و زیبایی خاصی روی لوله ایجاد نماید.

شرکت سروسازه لیزر در فرآیند برش لیزری لوله و پروفیل توان دستگاه، گاز برش و پارامتر های برش لوله و پروفیل را بر مبنای جنس قطعه و ضخامت آن تعیین می کند تا برش هایی عاری از هر نوع عیب ایجاد نماید

نکات مهم در لیزر پروفیل بر

در جدولی زیر نکته هایی را که در برش پروفیل و لوله اهمیت دارند آوردیم:

نکات توضیحات
زاویه کونیک این زاویه نشانگر تغییر قطر سوراخ در ضخامت برش است
تولید پلیسه کیفیت نهایی برش لیزری لوله رابطه معکوسی با میزان تولید پلیسه در طی فرآیند دارد. هرچه پلیسه تولید شده کمتر باشد، نیاز به ماشین کاری بعدی روی لوله برش داده شده کمتر و در نتیجه هزینه برش نیز کمتر خواهد بود
کرف این پارامتر نشان گر کوچکترین شعاع قابل برش بسته به ضخامت ورق است که در طراحی مورد نظر می باشد
سرعت برش قابلیت دستگاه و توان لیزر مشخص کننده سرعت برش هستند و رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند
میزان صاف بودن سطح  عدم اکسید شدن لبه برش و تلفیق تکنولوژی های مختلف و دقت در تنظیم فاکتورهایی مانند گاز کمکی، فشار آن، سرعت برش و توان اشعه لیزر، تعیین کننده میزان صاف بودن سطح هستند

هزینه برش با دستگاه لیزر پروفیل بر

توجه داشته باشید که بعضی شرکت ها، قیمت های دروغین و محاسبه نشده برای جلب مشتری می‌دهند. این در حالیست که در میان کار با اضافه کردن هزینه های جانبی، قیمت سفارش و برش شما را افزایش می‌دهند تا به نرخ مرسوم و واقعی آن برسند. حتما می‌دانید که هرچه تعداد قطعات برش بالاتر باشد، در نتیجه قیمت برش لیزر نیز کاهش می‌یابد. اما اصولا مسائلی مانند ضخامت ورق، جنس قطعه و گاز مورد استفاده برای برش و هندسه قطعه در محاسبه قیمت نهایی برش تاثیر گذارند.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه