خانهمقاله دستگاه برش لیزر فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر

22 اسفند 1402
0 335
دستگاه برش لیزر فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر مختص برش فلزات میباشد که از قبیل آهن ، استیل ، گالوانیزه ، آلومینیوم ، و … است. استفاده از تکنولوژی منبع لیزر و فیبر نوری باعث شده تا برش در ضخامت بیشتر و با کیفیت بسیار بالاتر با این دستگاه ها صورت بگیرد.استفاده از سیستم ریل و چرخ دنده  باعث شده که دقت بسیار بالا در دستگاه برش لیزر فایبر را شاهد شویم به طوری که خطاهای مکانیکی تقریبا نزدیک به صفر برسد و برش دادن طرح های مختلف و استفاده ی کاملا راحت و ساده از دستگاه ، موجب جلب رضایت کاربران این مجموعه شده است

دستگاه برش لیزر فایبر

دستگاه برش لیزر فایبر انواع مدل های مختلفی دارد که هر یک از آن ها برای اجرای برش خاصی بر روی متریال‌های خاصی کاربرد داشته و طبق نوع متریال و برش یا حکاکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.به طور کلی این دستگاه کاربرد صنعتی دارد و برای متریال‌های مختلف با برش‌های خاص در بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی به کار می‌روند و خروجی کار بسیار تمیز، دقت و  قابلیت برش الگوهای پیچیده و‌ متنوع، سرعت عمل و افزایش راندمان پروژه‌های مختلف، سبب افزایش روز افزون استفاده از این دستگاه در صنایع مختلف گردیده است این دستگاه های برش لیزری مدرن که در صنایع مختلف، از جمله آموزشی و حتی مصارف خانگی کاربرد دارند و  سطح مورد نظر را با پرتوهای قوی و متمرکز به طور دقیق و تمیز برش داده و قابلیت حکاکی طرح و الگوهای متنوع با عمق خاص و انحصاری روی سطوح فلزی و فولادی را دارا است.به طور کلی این دستگاه کاربرد صنعتی دارد و برای حکاکی یا برش لیزری متریال‌های مختلف با برش‌های خاص در بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی به کار گرفته میشود. استفاده از این دشتگاه باعث میشود سرعت عمل و راندمان پیشرفته پروژه را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و با صرف کمترین زمان و انرژی و نیروی کار انجام می‌شود.

دستگاه برش لیزری دستگاهی است که با کامپیوتر کنترل می شود و از لیزر برای برش مواد استفاده می کند

کار با دستگاه برش لیزر فایبر

از قراردادن متریال درست در قسمت کاتر دستگاه اطمینان کامل پیدا کنید. سپس عوامل مهم همانند فرکانس، قدرت، فاصله فوکوس و سرعت را مورد تنظیم قرار دهید. از نظر توان به این صورت تنظیم کنید که پارامتری از صفر تا صد که توان برش کمتر یا لاو میباشد و  برای صفحات نازک و توان بیشتر برای متریال‌های ضخیم است. از نشر سرعت وضعیت حرکت هد بر روی سطح مواد را تعیین می‌کند که برای متریال‌های نازک بیشترین سرعت عبوری را دستگاه تنظیم می‌شود. از نظر فرکانس باید گفت واحد اندازه‌گیری پالس‌های لیزر بر واحد ثانیه است که این متغیر کاملا به جنس متریال بستگی دارد و قابل تغییر است و اپراتور باید توجه ویژه ای به آن بکند و در نهایت فوکوس دستگاه برش لیزری سری نوین به این شکل که لنز فوکوس که در قسمت سر لیزر قرار دارد و نقطه فوکوس باریک‌ترین پرتوی اشعه است که فاصله آن تا سطح مواد برحسب ضخامت و جنس متریال مشخص می‌شود.

تفاوت دستگاه های برش لیزر فایبر

چند برابر بودن سرعت برشکاری نسبت به دستگاه برش هواگاز -پلاسما از مهمترین عوامل مورد انتخاب کاربران عدم تغییر رنگ ورق فلزی مخصوصا استیل ،نچسبیدن آشغال ها به ورق ، امکان کار با دستگاه در چند شیفت کاری با دارا بودن میز اضافه جهت کم کردن، زمان آماده سازی، ایجاد زبری بسیار کم در مقایسه با پلاسما که این دستگاه را از بقیه دستگاه ها جدا میکند دستگاه برش لیزر فایبر به دلیل کارایی که دارد در بین کاربران بسیار محبوب شده است، چرا که دارای یک اشعه منسجم می باشد، این دستگاه نسبت ‌به دیگر دستگاه‌ ها از افت توان کمتری برخوردار است و هرگز از تنظیمات خود خارج نخواهد شد و از همه مهمتر دستگاه دارای یک سال ضمانت و ده سال خدمات پس از فروش می باشد که نوین تاک تبریز این ویژگی انحصاری را به مشتریان خود ارائه میدهد.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه