خانهمقاله برش لیزر لوله فلزی

برش لیزر لوله فلزی

24 اسفند 1402
0 365
برش لیزر لوله فلزی

با دستگاه برش لیزر لوله میتوانید برش لوله فلزی را در کمترین زمان با حفظ کیفیت انجام دهید. برش لوله با لیزر، با استفاده از این روش می توانید بر روی اشکال حجمی، برش، سوراخ و طرح های خاص انحصاری از طرف مشتری را پیاده سازی کنید.همچنین اجزای پرت و دور ریز کار در برش لیزر لوله فلزی بسیار پایین بوده چرا که می توانید هنگام طراحیق حداکثر استفاده را از لوله برای تولید اشیای کوچک کاربردی ببرید.

برش لیزر لوله فلزی

از برش لیزر لوله فلزی می‌توان به خلاقیت در طراحی اش و یا انعطاف‌پذیری بیشتر در انجام برش ها و ایجاد طرح‌های پیچیده و انحصاری، دقت بسیار بالا،  سرعت بالا در انجام برش، قیمت پایین، دقت یکسان در برش‌های تکراری، بالا بودن کیفیت لبه برش، داشتن کمترین ضایعات و پرتی حاصل از برش، عدم تغییرات در ساختار فلز، انجام برش به شکل سری، تولید هم‌زمان قطعاتی با ضخامت یکسان  و حذف چند مرحله‌ای روند تولید قطعات نام برد.ظرافت سرلوحه کار لیزر برش لوله به شمار می‌رود و کیفت یکسان برش در تمامی نقاط لوله فلزی کار آن را به کاربردی‌ترین و برترین روش برش لیزر لوله فلزی تبدیل کرده است. دستگاه برش لیزر فایبر دارای روتاری مخصوص برش لوله، پروفیل و چند وجهی‌ها بوده و در ابعاد ۳ و ۶ متر ارائه می‌شود که میتوانید از مجموعه نوین تاک تبریز تهیه کنید.

نها نماینده فروش دستگاه های برش لیزری، برش لیزر ورق فلزی و برش لیزر لوله فلزی در تبریز

 

عملکرد انواع برش لیزر

در حالت کلی دو نوع برش لیزری برای این قطعات لوله فلزی وجود دارد.قدرت حرکت دستگاه و نحوه قرارگیری آن در زاویه های مختلف، تعیین کننده نوع برش لیزر لوله فلزی و پروفیل است.  در روش اول که برش لیزری دو بعدی نام دارد، هد برش لیزری در حالت عمودی روی قطعه قرار گرفته و لوله فلزی در فضایی قرار می گیرد که می تواند آن را بچرخاند. اما در روش دوم که برش لیزری سه بعدی نامیده می شود، زاویه برش تغییر کرده و هد برش در زوایایی خاص روی قطعه مانور میدهد و طرح های حساس و پیچیده رو با ظرافت و دقت کامل تولید میکند.در برش لیزر لوله فلزی دستگاه به کمک اشعه لیزر، محل مورد نظر برای برش را ذوب می کند و همزمان گاز کمکی شامل اکسیژن و نیتروژن این مواد ذوب شده را از اطراف و کناره های طرح دور می کند که به قطعه مورد نظرمان آسیبی نرسد.در دستگاه های لیزری تمرکز اشعه بر روی یک نقطه، موجب سوختن، ذوب شدن و در نهایت بخار شدن محل مورد نظر می گردد. برای انجام لیزر برش لوله تنها لازم است آموزش استفاده از دستگاه برش لیزر را گذرانده باشید تا بتوانید طرح مورد نظر را به طور دقیق به سیستم کامپیوتری دستگاه بدهید و منتظر اجرای آن باشید.

کاربرد دستگاه برش لیزر لوله فلزی

کاربرد دستگاه برش لیزر لوله فلزی نیز همانند سایر دستگاه های برش لیزر به صورت اتوماتیک انجام میشود و طرح های داده شده به سیستم کامپیوتری را روی طرح شما حک یا برش میدهد.تمامی برش‌ ها با اشعه لیزر انجام میگیرد و اشعه لیزر طبق اطلاعاتی که از قبل به دستگاه داده شده است روی نقطه‌ هایی که قرار است برش انجام شود تابانده می‌ شود و برش صورت میگیرد.به‌ دلیل این‌که تمرکز اشعه دستگاه برش لیزر به یک قسمت کوچک است دارای قدرت بالایی برای برش می‌ باشد که به‌راحتی می‌تواند لوله را ذوب کرده و طرح موردنظر را ایجاد کند.در برش لیزر لوله فلزی مصرف برق کاهش‌ یافته و سرعت عمل بسیار بالا می‌رود و همینطور آسیب‌ های وارد شده به لوله به حداقل رسیده است.در دستگاه برش واژه کرف که در واقع کوچک‌ترین شعاع قابل برش را مشخص می‌کند که وابسته به ضخامت ورق می‌باشد و بهتر است در طراحی لحاظ گردد. به عنوان مثال گوشه‌های بسیار تیز باید r ای حداقل معادل با کرف داشته باشد. همچنین حداقل سوراخ‌های قابل ایجاد در ورق‌های فلزی وابسته با ضخامت ورق است. بدیهی است که هر چه کرف دستگاه کمتر باشد قابلیت برش کانتورهای پیچیده‌تر و دنده‌های ریز ضخیم، بیشتر می شود.و سرعت برش بستگی زیادی به قابلیت‌های دستگاه و توان اشعه لیزر دارد. هرچه توان دستگاه بالاتر باشد امکان بالاتر بردن سرعت برش را فراهم می‌آورد.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه