خانهمقاله برش لیزر استیل

برش لیزر استیل

9 شهریور 1402
0 340
برش لیزر استیل

برش لیزر استیل چیست؟

برش لیزر استیل،استیل، یک فلز بسیار کاربردی و قابل استفاده در صنایع مختلف است. این فلز در واقع یک آلیاژ از آهن می‌باشد و دارای کربن کمتر از 2 درصد است. استیل بر اساس مقاومت و انعطاف پذیری خود، در تولیدات و صنایع مختلف استفاده می‌شود. در گذشته، برش استیل با استفاده از روش‌های سنتی و هوا گاز انجام می‌شد.

اما امروزه با پیشرفت علم و استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های نوین و پیشرفته، برش استیل از طریق لیزر صورت می‌گیرد. دستگاه برش لیزر استیل، دارای اشعه لیزری بسیار قوی است و با قدرت بالا، استیل را در ضخامت‌های مختلف با دقت و کیفیت بسیار بالا برش می‌دهد.

عملکرد دستگاه لیزر استیل

عملکرد دستگاه لیزر استیل به شکلی مشابه دستگاه برش فلزات است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌ ها و فناوری‌ های پیشرفته و فوق‌ العاده‌ای عمل می‌کند. در این دستگاه، از پرتو های نور با فرکانس تک جهت برش ورق‌ های استیل استفاده می‌شود و به صورت دقیق و با کیفیت بسیار بالا صفحات فلزی را برش می‌دهد.

هنگام برش، قسمت های اضافی برش خورده استیل بر روی سطح برش با استفاده از فشار گاز به صورت کامل حذف می‌شوند و برش با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود. لیزر خروجی این دستگاه همچنین دارای توان و قدرت بسیار بالاست و با تمرکز بر روی سطح برش، منجر به سوختن، ذوب شدن و یا بخار شدن قطعه می‌شود. تنظیم گاز برش و توان دستگاه برش بر اساس ضخامت صفحات استیل انجام می‌شود و با سرعت بسیار بالاتر از روش‌ های سنتی، فلز استیل را برش می‌دهد.

مزایای استفاده از برش استیل با دستگاه لیزر:

  •  برش های انجام شده در ورق های استیل با دستگاه لیزر دقیق، یکدست و صاف هستند.
  • دستگاه برش لیزر تکنولوژی پیشرفته ای دارد و برش استیل را با سرعت بالا و در زمان کوتاهی انجام می دهد.
  • این دستگاه با برش استیل هیچ گونه آلودگی و ذرات مضری را در محیط ایجاد نمی کند.
  • قیمت و هزینه استفاده از این دستگاه بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است.
  • عملکرد این دستگاه بدون صدا است و هیچ گونه آلودگی صوتی را ایجاد نمی کند.
  • با استفاده از این دستگاه می توان برش های ظریف، دقیق و پیچیده با طرح های متنوع را انجام داد.
  • استفاده و نگهداری از این دستگاه بسیار آسان است.
  • با استفاده از این دستگاه می توان انواع ورق های استیل با ضخامت مختلف را با دقت بالا برش داد.
  • احتمال تاب خوردگی و حرکت صفحات استیل در حین برش در این دستگاه بسیار کم است.
  • دستگاه برش استیل حین عملکرد، پرتی و ضایعات کمی تولید می کند و هیچ تغییر شکلی در صفحات استیل در حین برش رخ نمی دهد.

برش لیزر استیل

خرید از نوین تاک تبریز

از جمله نکات بسیار مهم در هنگام برش لیزر صفحات و ورق های استیل می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت متریال به‌ کار رفته در هنگام برش لیزر در سرعت و کیفیت محصول تولیدی بسیار تأثیر گذار بوده و هر چه میزان زنگ‌ زدگی صفحات استیل کمتر و سطح رویی ورق نیز صاف‌ تر باشد، سرعت برش لیزر نیز افزایش خواهد یافت.
  • درهنگام برش استیل نیز، مقدار پلیسه در برش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تأثیر مستقیمی در کیفیت برش خواهد داشت. بنابراین هر چه پلیسه برش کمتر باشد، برش در کیفیت بالاتری انجام‌ شده و هر چه پلیسه بیشتر باشد، کیفیت برش نیز کاهش خواهد یافت.
  • یکی دیگر از نکات مهم در این برش، توجه به فشار گاز می‌ باشد. فشار گاز نیز با توجه به سطح برش تنظیم‌ شده و میزان کم آن در برش صفحات نازک استیل استفاده‌ شده و آسیب کمتری را نیز به دستگاه وارد می‌ کند.

قیمت دستگاه برش استیل

با توجه به محتوای ارائه شده در این مقاله، قیمت دستگاه لیزر برش استیل متناسب با عوامل مختلفی مانند جنس و کیفیت قطعه، تعداد صفحات استیل و ضخامت آنها می‌باشد. این دستگاه با دقت، سرعت و کیفیت بالا می‌تواند صفحات استیل را برش دهد. همچنین، هر چه تعداد صفحات برش استیل بیشتر باشد، قیمت آن کاهش می‌یابد.

مزایای برش CNC ورق استیل

برش لیزر استیل دارای مزیت هایی است که عبارتند از: عدم وجود لبه های دیگر در قسمتهای برش داده شده، دقت و اندازه مشخص در برش، نمایش بهتر برش ها با نظم بیشتر، سرعت بالا در انجام برش و تحویل سریع استیل مورد نظر.
اگر در هنگام برش از گاز نیتروژن استفاده شود، لبه های استیل سیاه میشود و لبه هایی که به علت وجود اکسیژن در برش وجود داشتند، از بین میروند.

کاربردهای ورق استیل

ورق استیل به دلیل خصایص خود میتواند در موارد مصرفی متنوعی استفاده شود. از جمله کاربردهای آن میتوان به ساخت بدنه وسایل حمل و نقل، صنایع غذایی، لوازم منزل، تولید لوستر، المان های زینتی منازل، میزها و عسلی ها، قاب آیینه ها اشاره کرد. همچنین در تولید تجهیزات صنعتی، دستگاه های بهداشتی مانند دستگاه های تولید غذا، داروسازی، دستگاه های پزشکی و رستوران ها، همچنین قطعات ماشین آلات صنعتی که نیاز به سختی و مقاومت بالاتر دارند از ورق استیل استفاده میشود.
همچنین، ورق استیل در تابلوهای تبلیغاتی، قطعات مورد استفاده در مخازن شیمیایی، مخازن آب، فیلتراسیون و مبدل های حرارتی، قطعات مورد استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی و محیط های یونی و کلرایدی، قطعات مورد استفاده در لوازم جراحی قابل استفاده است.

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه