خانهمقاله برش لیزری چوب

برش لیزری چوب

21 خرداد 1403
0 138
برش لیزری چوب

صنایعی که محصولات ظریف و کار شده ی چوبی استفاده می کنند ، اغلب از فناوری برش لیزری چوب بسیار بهره می برند . در واقع این فناوری با دستگاهی که غیر تماسی و مبتنی بر حرارت است ، کار خود را انجام می دهد . این دستگاه توسط کنترل از طریق پنل دستگاه و نرم افزار مخصوص قادر است تا برش و حکاکی با سرعت و دقت بالایی روی متریال‌های چوبی ایجاد کند .

برش لیزری چوب

دستگاه برش لیزری چوب یکی از دستگاه‌های پیشرفته در زمینه برش توسط پرتوی لیزر روی چوب است ؛ در واقع لیزر یک تکنولوژی بسیار عالی برای ایجاد برش طرح‌های متنوع با دقت و سرعت بالا روی متریال‌های مختلف است. این دستگاه یک دستگاه غیر تماسی و مبتنی بر حرارت است که با استفاده از پرتو لیزر تولید شده توسط تیوب لیزر به صورت منسجم و متمرکز چوب و دیگر متریال مثل کاغذ ، اکریلیک ، پلاستیک ، چرم ، پارچه و … را برش می‌دهد . این دستگاه توسط کنترل از طریق پنل دستگاه و نرم افزار مخصوص قادر است تا برش و حکاکی با سرعت و دقت بالایی روی متریال‌های چوبی ایجاد کند؛ در واقع دستگاه برش لیزر چوب از تنظیمات و نرم‌افزارهای بسیار دقیق و کنترل شده پیروی می‌کند و قادر است تا سخت‌ترین طرح‌ها و پیچیده‌ترین حکاکی‌ها را در کمترین زمان انجام دهد. این نوع برش در مقایسه با سایر دستگاه‌ها دارای میزان خطای کمتر و دقت و سرعت بیشتری است؛ این امر به دلیل قطر بسیار نازک پرتوی لیزر است. اما استفاده از لیزر برای برش دادن چوب به منظور ایجاد نقوش مختلف و برش روی این ماده صورت می‌گیرد . دستگاه حکاکی لیزری چوب در بسیاری از صنایع دست ساز چوبی کاربرد دارد .

برش-لیزری-چوب

امروزه صاحبان صنایع معروفی چون درب سازی ، سازنده ی پانل های دیواری و دکوری ؛ از فناوری برش لیزری بهره می برند …

موارد کاربرد

موارد کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری چوب بر اساس سرعت و دقت لازم برای تکمیل پروژه ، شامل موارد زیر می شود ؛

  • تولید مبلمان : مهم‌ترین کاربرد دستگاه برش لیزر چوب مربوط به صنعت مبلمان است. در این صنعت از برش لیزر چوب برای برش و همچنین حکاکی الگوها، طرح‌ها و دکوراسیون‌های مختلف روی چوب استفاده می‌شود.
  • تولید اسباب‌ بازی و پازل : از دستگاه برش لیزر چوب می‌توان در تولید اسباب‌بازی‌ها، پازل‌ها، بازی‌های چوبی، پازل‌های چند بعدی، اسباب بازی‌هایی با طرح‌های پیچیده، شطرنج، تخته نرد، ماکت، قطعات بازی و برای برش قطعات و ساخت الگوها استفاده کرد. (دانلود رایگان طرح های لیزر) علاوه بر موارد گفته شد کارخانه‌های تولید اسباب بازی از دستگاه حکاکی روی چوب برای حکاکی برند و نام کمپانی خود استفاده می‌کنند.
  • محصولات دکوراتیو : دستگاه برش لیزری چوب برای ساخت محصولات دکوراتیو و تزیینی مثل ساعت، لوازم تزیینی، جعبه‌های متنوع، کیف‌ و اکسسوری چوبی و … استفاده می‌شود.
  • آثار هنری : هنرمندان و صنعتگران در صنایع هنری از دستگاه برش لیزر چوب برای ساخت مجسمه‌ها، تابلوها، لوح‌ هنری و آثار هنری چوبی استفاده می‌کنند.
  • صنعت ساختمان سازی : در این صنعت، از دستگاه برش لیزر چوب برای برش در ساخت اجزای چوبی ساختمان مانند پله‌ها، درب‌ها، پنجره‌ها و پوشش‌های چوبی استفاده می‌شود.
  • صنعت جواهرسازی : در جواهرسازی ، دستگاه برش لیزر چوب برای ساخت الگوها، قالب‌ها و قطعات چوبی در تولید جعبه جواهرات و طلا استفاده می‌شود.
  • تولید لوازم نوری و روشنایی : امروزه دستگاه برش لیزری چوب کار را برای تولید ابزارهای چوبی نوری بسیار راحت کرده است. از این دستگاه برای تهیه آباژورهای مختلف، چراغ‌های رومیزی، چراغ خواب، چراغ مطالعه، لوسترهای چوبی و … استفاده می‌شود.
  • تولید لوازم قنادی و لوازم آشپزی : در حال حاضر و با پیشرفت صنایع غذایی، افزایش تنوع غذاها و استقبال گسترده از سمت مردم، افراد زیادی به سمت شیرینی پزی و آشپزی روی آوردند. دستگاه برش لیزر چوب یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در این بخش است به‌طوری‌که با استفاده از این دستگاه می‌توان ابزارهای بسیار متنوعی مثل تاپرهای کیک، زیر کیکی، شابلون و قالب، وردنه، کفگیر، جعبه‌های بسته‌بندی شیک، ماگ‌های چوبی، ظروف چوبی و دیگر لوازم آشپزخانه استفاده کرد.
  • صنعت تبلیغات : استفاده از دستگاه حکاکی روی چوب در صنعت لوگو و تبلیغات روشی موثر برای معرفی برند و کمپانی است. با استفاده از دستگاه حکاکی روش چوب و دستگاه برش لیزر چوب می‌توان لوگوها، نشانه‌ها، نوشته‌ها و تصاویر مورد نظر را بر روی سطح چوب حکاکی کرد . از مزایای استفاده از دستگاه حکاکی روی چوب در صنعت لوگو و تبلیغات می‌توان به دقت بالا، سرعت اجرا، امکان حکاکی روی سطوح مختلف چوبی، امکان حکاکی روی چوب‌های مختلف و ایجاد تنوع در طرح‌ها و نوشته‌ها اشاره کرد. همچنین، با استفاده از این دستگاه، می‌توانید محصولاتی با جذابیت بیشتر و ارزش افزوده بیشتری نیز ایجاد کنید .
  • حکاکی عکس روی چوب : با استفاده از دستگاه برش لیزری چوب، می‌توان عکس‌ها را بر روی چوب برش داده و آن‌ها را در شکل‌ها و ابعاد مختلف عرضه کرد. استفاده از دستگاه برش لیزر چوب این امکان را می‌دهد تا عکس‌های شخصی، تصاویر هنری، طرح‌های تبلیغاتی و … را بر روی چوب حکاکی کنید.
  • تولید لوازم التحریر : از دستگاه برش لیزر چوب می‌توان در تولید لوازم التحریر‌ مثل قلم‌های چوبی، مداد و مداد رنگی، جعبه‌، دفترچه‌ها و جعبه‌های نوت بوک برای تبلیغ، نشانگر کتاب، شماره گذارها و … استفاده کرد.
  • ساخت هدایا و لوازم تزیینی : دستگاه برش لیزری چوب در ساخت هدایا و لوازم تزیینی کاربردهای بسیاری دارد. این دستگاه با قابلیت برش دقیق و طراحی چند بعدی، امکان ساخت اشیا منحصر به فرد و زیبا را فراهم می‌کند. برخی از کاربردها در ساخت هدایا و لوازم تزیینی چوبی عبارت‌اند از: سبد هدیه، تابلو تزیینی، ساعت دیواری، آویزها و … .
  • مهرسازی : دستگاه برش لیزری چوب در صنعت مهرسازی نیز کاربردهای مهمی دارد. این دستگاه با قابلیت برش دقیق و کنترل شده، به تولید و ساخت مهرهای مختلف مثل مهرهای چوبی، حکاکی روی مهر، ساخت مهرهای چند بعدی و مهرهای تزیینی کاربرد دارد.

کیفیت بالای برش ها با دستگاه برش لیزری چوبی

کیفیت بالا ، پیچیدگی و ظرافت محصولات تولید شده با برش لیزری چوبی ؛ از مواردی است که سبب محبوبیت این نوع از برش لیزری شده است ، که کاملا مشهود نیز می باشد . با توجه به اینکه برای برش و حکاکی از رایانه استفاده می‌شود ، کیفیت کار بالا خواهد رفت و می‌توان عمق‌ های مختلفی را برش داده و یا حکاکی کرد . به کمک دستگاه برش لیزری می‌توان طرح‌های پیچیده ، منحنی‌ ها و خطوط دقیقی را با ظرافت خاصی ایجاد کرد . از طرفی خوردگی‌ ها و زدگی‌ هایی که اره‌ها و مته‌ های دستی با خود دارند ، در برش لیزری چوب دیده نمی‌شود . در انتخاب چوب مناسب برای پروژه برش یا حکاکی لیزری ، بهتر است براساس نیاز خود اقدام کنید .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه