خانهمقاله کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری

کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری

5 خرداد 1403
0 197
کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری

اگر صاحب صنعتی پولساز همچون ؛ تولید خودرو ، تولید کابینت و قفسه و یا درب سازی هستید ، می توانید از کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری بهره مند شوید . با وجود این دستگاه و اپراتور ماهر ، می توانید از سرعت و دقت بالای خدمات برش لیزری لذت ببرید .

کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری

برش لیزری یک فرآیند برش حرارتی برای فلز و انواع متریال های دیگر است . پرتوی لیزر توسط منبع لیزر ساخته شده که در آن یک لنز ، پرتو را با قدرت بالا و در قطر بسیار کوچک به ورق تابانده و آن را ذوب میکند . از موارد کاربرد صنعتی این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. تابلو های حروف در صنعت تبلیغات : یکی از استفاده‌ های برش لیرزی ، ساخت حروف است . در صنعت تبلیغات از این حروف در تابلو های تبلیغاتی استفاده می‌شود .
  2. تولید کابینت و قفسه : کابینت‌ ها ، فایل‌ ها و قفسه‌ های فلزی که در مکان‌ های مختلف می‌بینیم همه تولید شده از ورق‌ های استاندارد فلزی هستند که بازدهی بالایی دارند .
  3. صنعت کشتی سازی : صفحات فولادی که در صنعت کشتی‌ سازی بسیار پرکاربرد هستند ، به دلیل اهمیت بالای صفحات و برش‌ های آنها ، به دقت و کیفیت چندبرابر نیاز دارند .
  4. صنایع ورق‌ های فلزی : با پیشرفت و توسعه سریع صنایع ورقه‌ های فلزی ، تجهیزاتی که از گذشته وجود داشت پاسخگوی نیاز آنها نبود . به تدریج برش فلزات توسط دستگاه لیزر جایگزین روش سنتی برش فلزات شد .
  5. تولید ظروف آشپزخانه : در تولید ظروف آشپزخانه که از روش سنتی استفاده می‌کنند ، مشکلاتی از قبیل راندمان پایین تولید ، مصرف زیاد قالب و هزینه‌ی بالا وجود دارد . که دستگاه لیزر با سرعت و دقت بالای خود ؛ برش ورقه ها را ایجاد می کند . کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری در تولید ظروف آشپزخانه ، نسبتا بالا می باشد .
  6. تجهیزات تناسب اندام : تجهیزات تناسب اندام ، تنوع و مشخصات متفاوتی دارند . این شاخه از صنعت تجهیزات ورزش نیاز به پردازش بالا دارد که در روش سنتی فرآیند آن بسیار پیچیده می‌شود و راندمان کار پایین می‌آید . با استفاده از دستگاه لیزر برش فلزات ، انعطاف بالای برش لوله‌ ها و صفحات مختلف فلزی را می‌توان سفارشی‌ سازی کرد .
  7. تولید خودرو : قطعات و متریال‌ های زیادی در خودرو وجود دارد که باید در برش آنها دقت زیادی داشته باشیم . لنت ترمز یکی از این موارد پرخطر است که تولیدکنندگان باید دقت بالایی در زمان تولید آن داشته باشند . برای افزایش ایمنی در خودرو ها ، باید دقت برش این قطعه بسیار بالا باشد . در برش دستی این قطعه رسیدن به دقت مناسب بسیار دشوار است و کارایی قطعه نیز پایین می‌آید . خدمات لیزر فایبر کاربرد فراوانی در ایجاد متریال های خودرو دارد .
کاربرد-صنعتی-دستگاه-برش-لیزری

برش لیزری یک فرآیند بدون تماس می باشد که از این لیزر برای برش مواد استفاده می شود ، مصارف صنعتی برش لیزری دامنه ی گسترده و وسیعی دارد…

خصوصیات دستگاه برش لیزری

این دستگاه از ابزار های جدید و فوق العاده برای برش دقیق فلزات است . با ظهور دستگاه های لیزر، برش و حکاکی روی فلزات هم آسان تر شد و شما با خیال راحت در کسب و کار خودتان اگر با فلزات سر و کار دارید ، از این دستگاه استفاده کنید . در اغلب دستگاه های برش لیزری ، انرژی پرتو ها معمولا افت پیدا نخواهد کرد ؛ به همین دلیل است که این دستگاه می تواند ۲۴ ساعته کار کرده و راندمان کاری شما را بالا ببرد . این یکی از مزیت های این دستگاه است که بسیاری از کارفرما ها ترجیح می دهند برای برش فلزات ، از دستگاه لیزر فایبر استفاده کنند . برای این که اشعه لیزر تولید شده ، قدرت بالایی داشته باشد تا بتواند فلزات را برش دهد ، از فیبر نوری کمک می گیرند . فیبر نوری باعث تقویت اشعه لیزر می شود و می تواند آن را به سمت لنز انتقال دهد . زمانی که اشعه شدت بیشتری پیدا کرد ، در یک محفظه کوچک متمرکز می شود و سپس به صورت یک اشعه بسیار قوی تر خارج می شود که می تواند فلزات را هم برش دهد . به دلیل وجود همین خصوصیات منحصر بفرد ، کارآفرینی با دستگاه برش لیزری گستردگی زیادی داشته است . به عبارتی کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری ، با وجود همین خصوصیات افزایش یافته است .

منافع برش لیزری برای صاحبان صنایع

کسب درآمد با دستگاه برش فلزات به عوامل متنوعی بستگی دارد . از جمله این عوامل می‌توان به زمینه فعالیت شما ، هدف ، تلاش ، نوع دستگاه و … اشاره کرد . قطعاً هر چقدر تلاش بیشتری انجام دهید و در این زمینه خلاقیت بیشتری داشته باشید می‌ توانید به درآمد بیشتری برسید . اما امری که کاملاً واضح می باشد این است که تنها صنایع بزرگ با این محصول پیشرفت نکرده‌اند ، بلکه بسیاری از صنایع کوچک از این محصولات بهره گرفته و توانستند به درآمد قابل‌ توجهی برسند . مشاغل بسیار متنوعی در بازار کار دستگاه لیزر موجود است که از مهم ترین آن ها می توان به جوش لیزر ، برش و حکاکی فلزات و برش غیر فلزات از جمله شیشه ، چوب ، سنگ قبر و صنایع چرم اشاره کرد ، که با خرید این دستگاه و با توجه به حرفه ای که اشتغال دارید می توانید کسب درآمد کنید . امروزه برش های لیزری در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و درآمد آن به طبع حاصل از این صنعت مناسب است ، شخصی که خلاقیت را چاشنی کار خود کند حتما در این حرفه درآمد بالاتری خواهد داشت چون با دستگاه برش لیزر می توان انواع برش ها و حکاکی را انجام داد . پس مقدار درآمدزایی با دستگاه برش لیزری بسته به خلاقیت افراد متفاوت است . دستگاه برش لیزر انواع مختلفی دارد و هر کدام صرف نظر از تنوع قیمتی آن می تواند اشتغال ایجاد کرده و درآمدزایی کند . به طور دقیق نمی توان دستگاه لیزر را تخمین زد چون که در صنایع مختلف ، درآمد آن متفاوت است . کاربرد صنعتی دستگاه برش لیزری ، منافع زیادی برای صاحبان صنایع داشته است .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه