خانهمقاله فناوری برش لیزری

فناوری برش لیزری

7 خرداد 1403
0 180
فناوری برش لیزری

امروزه صاحبان صنایع معروفی چون درب سازی ، سازنده ی پانل های دیواری و دکوری ؛ از فناوری برش لیزری بهره می برند . این فناوری بر اساس لیزر های بکار گرفته شده ( منبع لیزر ) ، توان لیزر و نحوه عملکرد ، تنوع زیادی می تواند داشته باشد .

فناوری برش لیزری

برش لیزری با متمرکز کردن قدرت لیزر پرقدرت بر روی سطح ماده ای که قرار است برش داده شود ، کار می کند . انرژی موجود در پرتو لیزر به سطح مواد جذب می شود و انرژی لیزر به گرما تبدیل می شود که مواد را ذوب یا تبخیر می کند . علاوه بر این ، گاز متمرکز شده یا به منطقه برش دمیده می شود تا فلز مذاب و بخار را از مسیر برش خارج یا منفجر کند . این فناوری همانطور که می دانید از لیزر استفاده می کند ، که لیزر وسیله ای است که به عنوان تقویت کننده تابش الکترومغناطیسی استفاده می شود . این تابش ممکن است فرکانس نور مرئی را داشته و یا نداشته باشد . لیزر در فناوری برش لیزری از سه بخش اصلی تشکیل شده است : یک منبع انرژی ، یک محیط افزایش و یک تشدید کننده نوری . منبع انرژی گاهی اوقات پمپ یا منبع پمپ نامیده می شود . ماموریت آن «پمپ کردن» انرژی به محیط بهره است تا بتواند به حالت برانگیخته برسد . انواع لیزر هایی که در تکنولوژی برش لیزری به کار می روند ؛ با توجه به نوع محیط بهره مشخص می شوند که می تواند لیزرهای حالت جامد ، مایع ، گاز ، پلاسما و لیزر های نیمه هادی را بکار گیرد . از جمله پرکاربردترین آنها در صنعت می توان به ؛ لیزر های یاقوتی ، لیزرهای YAG ( یتریوم-آلومینیوم گارنت ) و یا به اصطلاح لیزرهای فیبر اشاره کرد . در حالت کلی در دستگاه برش لیزری ، لیزرهای نیمه هادی که به آن لیزر دیود نیز می گویند ، به طور گسترده ای استفاده می شوند . خدمات لیزر فایبر از فناوری های محبوب برش لیزری می باشد .

فناوری برش لیزری

اگر صاحب صنعتی پولساز همچون ؛ تولید خودرو ، تولید کابینت و قفسه و یا درب سازی هستید ، می توانید از کاربرد صنعتی دستگاه برش …

معیار های ایجاد کننده تنوع

فناوری برش لیزری بر اساس انواع لیزرهای بکار گرفته شده و معیار هایی چون ؛ منبع لیزر ، نحوه عملکرد ، توان لیزر و حالت ها می توان دسته بندی کرد . منبع لیزر : لیزرهای دستگاه برش لیزری با توجه به موادی که منبع لیزر با آن مخلوط شده است متفاوت است . برای مثال برخی از نمونه ها در رابطه با دستگاه لیزر فایبر عبارتند از : لیزرهای فیبر دوپ شده با ایتربیوم و لیزرهای فیبر دوپ شده با تولیوم . همه این نوع لیزرها برای کاربردهای مختلفی استفاده می شوند زیرا طول موج های متفاوتی تولید می کنند . نحوه عملکرد : انواع مختلف لیزر ها پرتوها را با طول متفاوتی منتشر می کنند . توان لیزر : توان لیزر بر حسب وات بیان می شود و نشان دهنده توان متوسط پرتو لیزر است . به عنوان مثال ، شما می توانید یک لیزر فایبر 20 وات ، 50 وات و غیره داشته باشید . لیزرهای پرقدرت سریعتر از لیزرهای کم توان انرژی تولید می کنند . حالت : حالت به اندازه هسته ( محل حرکت نور ) در فیبر نوری اشاره دارد . برای مثال دو نوع حالت در برش لیزری فیبری وجود دارد : لیزرهای فیبر تک حالته و لیزرهای فیبر چند حالته . قطر هسته برای لیزرهای تک حالته کوچکتر است ، معمولاً بین 8 تا 9 میکرومتر ، در حالی که برای لیزرهای چند حالته ، معمولاً بین 50 تا 100 میکرومتر بزرگتر است . به عنوان یک قاعده کلی ، لیزرهای تک حالته نور لیزر را کارآمدتر منتقل می کنند و کیفیت پرتو بهتری دارند . بنابراین انواع خدمات فناوری برش لیزری با تغییر این معیار ها ، تنوع زیادی پیدا کرده و مصارف صنعتی برش لیزری را به شکل چشمگیری افزایش داده است .

فناوری برش لیزری در صنایع درب سازی

کسب درآمد با دستگاه برش فلزات به عوامل متنوعی بستگی دارد . از جمله این عوامل می‌توان به زمینه فعالیت شما ، هدف ، تلاش ، نوع دستگاه و … اشاره کرد . قطعاً هر چقدر تلاش بیشتری انجام دهید و در این زمینه خلاقیت بیشتری داشته باشید می‌ توانید به درآمد بیشتری برسید . اما امری که کاملاً واضح می باشد این است که تنها صنایع بزرگ با این محصول پیشرفت نکرده‌اند ، بلکه بسیاری از صنایع کوچک از این محصولات بهره گرفته و توانستند به درآمد قابل‌ توجهی برسند . بنابراین کارآفرینی با فناوری برش لیزری ، می تواند بسیار نتیجه بخش باشد . مشاغل بسیار متنوعی در بازار کار دستگاه لیزر موجود است که از مهم ترین آن ها می توان به جوش لیزر ، برش و حکاکی فلزات و برش غیر فلزات از جمله شیشه ، چوب ، سنگ قبر و صنایع چرم اشاره کرد ، که با خرید این دستگاه و با توجه به حرفه ای که اشتغال دارید می توانید کسب درآمد کنید . امروزه برش های لیزری در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و درآمد آن به طبع حاصل از این صنعت مناسب است ، شخصی که خلاقیت را چاشنی کار خود کند حتما در این حرفه درآمد بالاتری خواهد داشت چون با دستگاه برش لیزر می توان انواع برش ها و حکاکی را انجام داد . پس مقدار درآمدزایی با دستگاه برش لیزری بسته به خلاقیت افراد متفاوت است . دستگاه برش لیزر انواع مختلفی دارد و هر کدام صرف نظر از تنوع قیمتی آن می تواند اشتغال ایجاد کرده و درآمدزایی کند . به طور دقیق نمی توان دستگاه لیزر را تخمین زد چون که در صنایع مختلف ، درآمد آن متفاوت است .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه