خانهمقاله دستگاه پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی

27 مهر 1402
0 438
دستگاه پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی

دستگاه پرس حرارتی اساسا یک اتوی مجهز به سیستم تنظیم دما, تنظیم زمان و تنظیم فشار در دسته بندی نیمه صنعتی یا صنعتی می باشد که برای ایجاد فشار و حرارت بر روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه پرس حرارتی الزامی جهت چاپ بر روی پارچه (تیشرت , شال , روسری) و همچنین جهت چاپ بر روی اشیاء و لوازم و حتی در صنایع دیگر نیز بسیار کارآمد می باشد. دستگاه های پرس حرارتی در صنعت چاپ بر روی پارچه و بر روی محصول های تبلیغاتی شامل انواع ماگ, کلاه, تخته شاسی و .. در مدل ها متنوع و دسته بندی های متنوع در بازار عرضه می شوند.

دستگاه پرس حرارتی چیست

موارد استفاده از دستگاه پرس حرارتی

پرس های حرارتی بسته به نوع و اندازه موارد استفاده متعددی در صنعت چاپ پارچه یا چاپ و تبلیغات دارند بعنوان مثال از پرس های حرارتی صفحه تخت در سایز های 40X40,40X50,40X60,60X80,100X80 در مواردی مثل چاپ بر روی پارچه, چاپ بر روی محصولات چاپ و تبلیغات, چاپ مدیا یا لیبل بر روی تیشرت, تثبیت کننده رنگ در چاپ دی تی جی, تثبیت کننده رنگ در چاپ پلاستیزول و گاها تثبیت کننده رنگ در چاپ سیلک نیز استفاده می شود.

پرس حرارتی صنعتی

دستگاه پرس حرارتی صنعتی در اصل دستگاهی می باشد که با برق صنعتی کار می کند و بیشتر در ابعاد 60 در 80 سانتی متر یا بزرگ تر از این ابعاد است که توانایی کار به صورت مداوم و انجام سفارشات تیراژ در کارگاه ها را داشته باشد. جهت راحتی و کاهش زمان در انجام پروسه پرس, دستگاه های پرس حرارتی صنعتی بیشتر به صورت نیمه اتومات مگنتی یا تمام اتومات هیدرولیک طراحی می شوند. با توجه به نوع دستگاه و نوع کاربری امکان دارد به صورت تک صفحه یا به صورت دو صفحه و گاهی به صورت چند صفحه چرخشی یا به صورت صفحه کشویی با سینی حرارتی در ابعاد بیش از 1*1 متر تا 3 متر ساخته و طراحی شوند.

دستگاه کلندر

دستگاه کلندر چاپ پارچه در اصل دستگاه پرس رول به رول کاغذ و پارچه است که در دو مدل , یکی مدل نیمه صنعتی با سیلندر المنتی که با برق 220 ولت کار می کند و ابعاد کوچکی دارد و دیگری دستگاه صنعتی که با برق صنعتی کار می کند که در ابعاد 1.6 متر تا 3 متر به صورت سیلندر روغن ارائه می شود. دستگاه های کلندر حرارتی مناسب چاپ متراژ بالا به صورت رول به رول و هم چنین به صورت تکه پارچه می باشند.

نحوه کار این دستگاه ها به صورت خلاصه به این صورت است که پارچه بر روی میز کار قرار می گیرد و کاغذ چاپ شده بر روی پارچه, کاغذ و پارچه با استفاده از نمد وارد دستگاه شده و با فشار و حرارتی که توسط نمد و سیلندر داغ بر روی کاغذ اعمال می کنند جوهر های چاپ بر روی پارچه منتقل می شود.

دستگاه پرس حرارتی چیست

پرس حرارتی نیمه صنعتی

دستگاه پرس حرارتی نیمه صنعتی بسته به سایز در اصل دستگاه پرس در ابعاد کوچک تر از 60 در 80 سانتیمتر که با برق خانگی 220 ولت کار می کنند, بدنه دستگاه ها جاگیر و بزرگ نیستند و برای کار در کارگاه های کوچک و حتی در منازل نیز مناسب می باشند. بسته به کاربری و موارد و تیراژ کار, این دستگاه ها به صورت دستی, نیمه اتومات و تمام اتومات طراحی می شوند. چند نمونه از این دستگاه شامل دستگاه 6 کاره, دستگاه پرس تخت 40 در 40, دستگاه پرس تخت 40 در 50 و .. می شوند.

پرس حرارتی چند کاره

پرس حرارتی چندکاره در اصل یک اتوی حرارتی نیمه صنعتی یا خانگی با قابلیت تنظیم دما, زمان و فشار است که با برق خانگی کار می کند و مناسب استفاده در منازل, کارگاه های کوچک با سفارش چاپ تیراژ کم که به کاربر امکان چاپ بر روی محصولات و کالاهای متفاوت از قبیل محصولات سطح صاف شامل تیشرت, پازل, پدموس … ده ها محصول دیگر را می دهد. دستگاه های پرس حرارتی چند کاره شامل قالب های ماگ, قالب فنجان, قالب بشقاب, قالب پیش دستی, قالب کلاه, قالب خودکار و انواع مختلف قالب های دیگر می باشند.

پرس حرارتی چاپ ماگ و فنجان

پرس حرارتی چاپ ماگ و فنجان یک نمونه اتو دارای قالب یا کلمپ های ماگ و فنجان با قابلیت تنظیم دما, زمان و فشار است که به کاربر امکان چاپ بر روی ماگ و فنجان های مختص چاپ را می دهد.

دستگاه پرس حرارتی چیست

بهترین  دستگاه پرس حرارتی چاپ

بهترین دستگاه پرس حرارتی در اصل دستگاهی می باشد که دارای المنت های حرارتی مستحکم و مقاوم با طول عمر بالا باشد که توان ایجاد دما به طور کاملا یکنواخت در سینی حرارتی خود ایجاد کند. از بهترین خصوصیات دستگاه های حرارتی مدرن به بدنه سبک وزن, عایق بودن بدنه دستگاه در برابر حرارت و هم در برابر جریان الکتریسیته را اشاره کرد. به همین خاطر دستگاه های جدید حرارتی از بدنه ترکیب شده از آلیاژ های فلزی و متریال های لاستیکی طراحی و ساخته می شوند.

بهترین دستگاه های حرارتی دستگاه هایی می باشند که دارای کاربری آسان اما در عین حال دارای آپشن های زیاد از قبیل حافظه, سیستم شمارشگر چاپ, سیستم کلید اضطراری, سیستم اتومات یا نیمه اتومات یا تمام اتومات باشند که در حین پروسه چاپ کار کاربر را راحت کنند.

نحوه کار دستگاه پرس حرارتی

پاسخ اولیه و اولیه به این امر این است که دستگاه پرس حرارتی از گرما و فشاری که یک قطعه از تجهیزات ایجاد می کند استفاده می کند. با این گرما و فشار، طرح گرافیکی شما را بر روی مواد پذیرنده ای مانند پیراهن، بشقاب، پازل، لیوان و مواردی از این قبیل که پذیرای پرس حرارتی هستند، نشان می دهد. می تواند به صورت دستی یا خودکار کار کند تا نتیجه نهایی با کیفیت بهتر تولید شود. اگر دستگاه شما از نوعی است که به صورت دستی کار می کند، به کمک بقیه در این فرآیند نیاز خواهید داشت.

برای تولید تنها یک ماده به کار دستی زیادی نیاز است. اما اگر از نوعی است که به طور خودکار کار می کند، تنها به تلاش کمی از اپراتور دستگاه نیاز خواهید داشت. در واقع پیشرفت تکنولوژی این روش را بسیار کارآمد و دقیق کرده است. برای اینکه دستگاه به خوبی کار کند، باید از کاغذ انتقال و جوهر استفاده کنید. هم چنین مجبور می شوید؛ طرح گرافیکی خود را بر روی بهترین وینیل کاغذ انتقال چاپ کنید.

اطمینان حاصل کنید که کاغذ ترانسفری که استفاده می کنید دارای سطح صاف و غیر قابل جذب باشد. سپس پرس را گرم کنید تا مطمئن شوید که جوهر از مواد آزاد شده است. مطمئن که جوهر به شدت روی پارچه چسبیده است. در واقع، دستگاه برای هر کسب و کاری که طراحی پارچه یا انواع دیگر مشاغل طراحی را اجرا می کند، ضروری است.

مراحل تنظیم دما و طراحی دستگاه پرس حرارتی

هنگام کار کردن با دستگاه پرس حرارتی باید دو عامل زیر را در بگیرید که عبارتند از:

دستگاه پرس حرارتی چیست

تنظیم دما:

برای استفاده از دستگاه پرس حرارتی  باید دما را تنظیم کنید. در ابتدا برای انتقال تصویر بر روی لباس باید متناسب با جنس پارچه دمای دستگاه را تنظیم کنید. بر روی دستگاه های پرس یا دفترچه ی راهنمای آن معمولا دستور تنظیمات دما قرار داده می‌شود. کلید ترموستات دستگاه پرس را تا هنگامی که حسگر گرمایشی دستگاه فعال شود و نور قرمز از آن ساطع شود بچرخانید. هنگامی که چراغ چشمک زن روشن و خاموش شد باید دکمه ی پایان گرم شدن دستگاه را لمس کنید تا دستگاه بیش از اندازه داغ نگردد.

فشار:

 فشار عامل مهمی در دستگاه پرس حرارتی به حساب می آید. از این رو برای چاپ تصاویر بر روی اشیای مختلف باید فشار وارد به کالا را متناسب با ضخامت و جنس آن تنظیم کنید. به عنوان مثال فشاری که بر روی لباس پلی استر وارد می‌شود کمتر از فشار وارده شده بر روی گلدان است. در ماشین هایی با تکنولوژی پایین برای تنظیم فشار، دکمه ی فشار را هم جهت عقربه ی ساعت می‌چرخانیم به این ترتیب فشار افزایش پیدا می‌کند. چنان چه دکمه را خلاف جهت عقربه ی ساعت حرکت دهید فشار کاهش می یابد.

برای خرید دستگاه پرس حرارتی روی لینک کلیک نمایید.

یادگیری استفاده از دستگاه پرس حرارتی

برای یادگیری و آشنایی با ترفندها و تکنیک های استفاده از دستگاه پرس حرارتی باید گاهی اوقات از روش آزمون و خطا استفاده کنید. برخی از ترفند های کار با دستگاه پرس حرارتی عبارتند از:

تهیه تصویر یا گرافیک مورد نظر:

شما می توانید با تکنیک ها و نرم افزار هایی که در اختیار دارید نقش و تصویر مورد نظر خود را طراحی کنید و یا از طریق موتورهای جستجو طرح مد نظر خود را بارگیری کنید. بعضی ها دوست دارند تصویر مورد نظر را برش داده و از طریق پرس حرارتی به پارچه، لباس و غیره انتقال دهند برخی از افراد هم ترجیح می‌دهند در ابتدا طرح را چاپ کنند.

کاغذ مناسب برای انتقال طرح:

بهترین روش برای انتخاب کاغذ مناسب چاپ پرس حرارتی استفاده از روش آزمون و خطا است. معمولا کاغذهای حرارتی برای چاپ مناسب هستند.

نکاتی در رابطه با پرس حرارتی

برای این که با روش کار دستگاه پرس حرارتی آشنا شوید می توانید تیشرتی را به صورت تستی بر روی پرس حرارتی بزارید. به این ترتیب میزان دما، فشار و زمان لازم برای تیشرت را تعیین کنید. نمی‌توانید هر پارچه یا لباسی با ضخامت های نازک را بر روی دستگاه پرس حرارتی قرار دهید و انتظار یک چاپ زیبا داشته باشید. پارچه هایی از جنس پلی استر، پنبه و به طور کل پارچه هایی از جنس مواد طبیعی بسیار مناسب است.

برای این که طرح شما به طور دقیق بر روی لباس و سایر اشیا منطبق شود. می‌توانید در اول تصویر را بر روی کاغذ چاپ کنید سپس آن را به پارچه انتقال دهید. به این ترتیب ایرادات طرح کوچک یا بزرگی آن مشخص می‌شود. دقت داشته باشید لباس یا وسیله ای که بر روی دستگاه قرار می دهید کاملا صاف باشد. تصویر کج هیچ گونه زیبایی بر روی لباستان ایجاد نمی‌کند. می‌ توانید خطوط تنظیم پرس حرارتی، خط کش ساده و غیره استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از طریق صفحه تماس با نوین تاک تبریز با ما تماس بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کنیم:
واحد فروش: 04134450559  مدیریت: 09143024770

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه