خانهمقاله برش لیزری پلکسی

برش لیزری پلکسی

13 خرداد 1403
0 281
برش لیزری پلکسی

از روش های پرطرفدار حکاکی ، استفاده از فناوری برش لیزری پلکسی می باشد . دستگاه برش لیزری پلکسی برای استفاده در دکوراسیون داخلی ، حکاکی آرم و لوگو ، حکاکی چهره ، ساخت استند تبلیغاتی و انواع کارت های مناسبتی ؛ ساخت و طراحی شده است .

برش لیزری پلکسی

انواع فناوری های برش لیزری یک تکنیک دقیق می باشند که از اشعه لیزر برای برش مواد مختلف استفاده می کنند ، برش لیزری پلکسی گلاس یکی از این فناوری ها می باشد . که نسبت به روش‌ های سنتی برش دقیق‌ تر هستند ، زیرا مواد را ذوب و یا تبخیر کرده و برشی تمیز به جای می‌گذارد . انواع دستگاه های برش لیزری برای اهداف مختلفی مانند پردازش ، حکاکی و ایجاد طرح های پیچیده استفاده می شوند ؛ در حالی که فناوری برش لیزری پلکسی یکی از انواع دستگاه برش لیزر غیر فلزات با توان بالا و کیفیت فوق العاده می باشد که قادر است انواع ورق های پلکسی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ، حکاکی آرم و لوگو ، حکاکی چهره ، ساخت استند تبلیغاتی و انواع کارت مناسبتی و ویزیت را با دقت بالا برش بزند . همه ی این فناوری ها از یک پرتو لیزر متمرکز استفاده می کنند که می تواند بسیار دقیق کنترل شود . دستگاه برش لیزری پلکسی و یا به عبارتی فناوری پلکسی برای برش ها و طرح های ظریف و دقیق ، عالی است . خدمات لیزر فایبر و خدمات برش پلکسی ، دو نوع از فناوری های پرطرفدار برش لیزری می باشند . قیمت برش لیزری پلکسی نیز بر اساس قطعات بکار رفته در دستگاه می تواند متفاوت باشد .

برش-لیزری-پلکسی

امروزه صاحبان صنایع معروفی چون درب سازی ، سازنده ی پانل های دیواری و دکوری ؛ از فناوری برش لیزری بهره می برند . این فناوری بر اساس …

چرا برش لیزری پلکسی

در مقایسه با روش‌ های برش مرسوم ، فناوری لیزر دارای مزایای بی‌ شماری برای برش ورق‌ های پلاستیکی از جمله برش اکریلیک و برش پلکسی است . مزایایی که در ادامه نام می بریم ؛ چرایی استفاده از این فناوری را به طور کامل شرح می دهد ، از همین رو مصارف صنعتی برش لیزری تقریبا گسترده می باشد .

  • نتایج واضح برش : برش لیزری می تواند نتایج واضحی را به همراه داشته باشد ، با ایجاد سطح برش صاف و یکدست ؛ امکان پردازش بعدی مانند رنگ آمیزی نوار لبه و غیره را آسانتر می کند .
  • دقت بالا : برش لیزری پلکسی دقت بالاتری داشته و می تواند به برش های دقیق تری برسد . روش‌ های برش سنتی اغلب خطا های جزئی در فرآیند برش ایجاد می‌کنند ، در حالی که برش لیزری بر اساس پرتو های لیزری طراحی شده است که موقعیت برش را به‌ طور دقیق هدف قرار می‌ دهد و در نتیجه دقت بالاتری را به همراه دارد .
  • برش سریع : برش لیزری سریعتر از روش های برش سنتی است و می تواند به سرعت کل فرآیند برش را تکمیل کند . روش های برش سنتی اغلب نیاز به افزودن مقداری مواد به مواد یا روش های دیگر برای دستیابی به برش دارند ، در حالی که برش لیزری می تواند مستقیماً مواد را برش داده و در زمان و هزینه ها صرفه جویی کند .
  • سطح صنعتی : برش لیزری یک روش برش در سطح صنعتی با تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته است که می تواند نیازهای صنعتی را بهتر برآورده کند . استفاده از تجهیزات خودکار می تواند به فرآیند های تولید با راندمان بالا دست یابد و کارایی تولید و کیفیت محصول را بهبود بخشد .
  • سازگار با محیط زیست و پایدار : برش لیزری نسبت به روش های سنتی برش ، با محیط زیست سازگارتر و در نتیجه پایدارتر است ، زیرا جهت دستیابی به برش نیازی به مواد شیمیایی ندارد ، بنابراین تأثیر کمتری بر محیط زیست دارد . علاوه بر این ، برش لیزری می تواند به طور موثر از انرژی استفاده کند ، مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد و به تولید اقتصادی و سازگار با محیط زیست دست یابد .

نحوه ی انجام

برش لیزری روشی مناسب و دقیق برای ایجاد طرح ها و اشکال پیچیده است . اکریلیک و پلکسی گلاس به دلیل ؛ داشتن دوام بالا ، شفافیت و تطبیق پذیری دو ماده محبوب برای برش لیزری هستند .

  1. آماده سازی مواد : قبل از شروع فرآیند برش لیزری پلکسی گلاس و یا برش اکریلیک ، تهیه مواد به درستی ضروری می باشد . در اینجا مراحل مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید : تمیز کردن و جدا کردن مواد ؛ هرگونه فیلم محافظ یا مواد بسته بندی را از سطح مواد جدا کنید . سطح مواد را با استفاده از یک پارچه خشک یا برس تمیز کنید تا هرگونه گرد و غبار یا ذرات کثیفی از بین برود . اگر لبه‌ های ناهمواری از فرآیند تولید وجود دارد ، برای اطمینان از صاف بودن سطح برش ، آن‌ ها را با استفاده از یک ابزار یا کاغذ سنباده جدا کنید . از یک چاقوی کمکی برای حذف هر گونه مواد اضافی در امتداد لبه ها استفاده کنید ، در صورتی که ابزار رفع سوراخ در دسترس نیست . انتخاب مواد مناسب ؛ انواع مختلفی از اکریلیک و پلکسی گلاس موجود است که هر کدام ویژگی ها و خواص منحصر به فرد خود را دارند . شما باید نوع مناسب ورق اکریلیک را برای محصولات خود انتخاب کنید . در اینجا انواع رایج اکریلیک و پلکسی گلاس برای انتخاب وجود دارد ؛ اکریلیک : اکریلیک یک ماده پلاستیکی شفاف است که معمولا در صنایع ساختمانی ، تبلیغاتی و مد استفاده می شود . سطح صافی دارد و به راحتی با پرتو لیزر می توان آن را حکاکی کرد . انواع مختلفی از اکریلیک موجود است ، از جمله اکریلیک ریخته گری و اکریلیک اکسترود شده . نوع مناسب اکریلیک را انتخاب کنید . پلکسی گلاس : پلکسی گلاس نوعی اکریلیک است که شبیه شیشه است . با کمک پرتو لیزر ، پلکسی گلاس را می توان به طیف گسترده ای از طرح ها ، گرافیک ها و آرم های پیچیده تبدیل کرد . پلکسی گلاس در رنگ ها و ضخامت های مختلف نیز موجود است .
  2. فرآیند برش : پس از آماده سازی مواد و راه اندازی برش لیزری ، آماده شروع فرآیند برش هستید . در زیر مراحلی که باید دنبال کنید آمده است : راه اندازی کار ؛ مواد را در میز کار دستگاه برش لیزری قرار دهید . تنظیمات مناسب را برای متریال و طرح خود انتخاب کنید . تعداد کپی مورد نظر و عرض برش مورد نظر را تنظیم کنید . تراز کردن برش لیزری به درستی تضمین می کند که خط برش مسیر مورد نظر روی مواد را دنبال می کند . کار را پیش‌نمایش کنید و تنظیمات لازم را برای اطمینان از کیفیت بالای آن انجام دهید . شروع برش ؛ برای شروع فرآیند برش از صفحه کلید یا رابط صفحه لمسی استفاده کنید . فرآیند برش را مشاهده کنید و تنظیمات لازم را در تنظیمات سرعت یا قدرت انجام دهید . هنگامی که فرآیند برش کامل شد، طرح شما باید روی مواد حک شود . برش لیزری اکریلیک و پلکسی می تواند روشی ساده و دقیق برای ایجاد طرح ها و اشکال پیچیده باشد . با پیروی از دستور العمل‌ های آماده‌سازی مواد ، راه‌اندازی دستگاه برش لیزری و فرآیند برش ، و انجام صحیح پاکسازی ، می‌توانید به نتایج باکیفیتی دست یابید .

حکاکی روی شیشه با برش لیزری پلکسی

حکاکی روی شیشه با برش لیزری پلکسی ، مزایایی دارد که باعث شده افراد بیشتری به محصولات آن روی آورده و از آن استفاده کنند . زیبایی و ظرافت بیشتری با استفاده از این روش در محصولات ایجاد می شود . طرح های شیشه به دلیل رطوبت محو و یا کمرنگ نمی شوند . از دیگر دلایل جذابیت برش و حکاکی لیزری اکریلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • امکان اجرای طرح های کم کیفیت
  • امکان استفاده بر سطوح صاف و مدور
  • هزینه معقول در استفاده از این روش
  • قابل اجرا در شیشه هایی با قطرهای مختلف
  • اجرای راحت و سریع فایل های کامپیوتری مورد نظر
  • دقت بیشتر در استفاده از لیزر برای برش شیشه و آینه
  • عدم محدودیت در استفاده از مواد شوینده برای شیشه حکاکی شده
  • امکان استفاده از این روش در تمام شیشه ها مانند سکوریت ، لمینت ، دوجداره ، رنگی ، مات و کریستال و…

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه