خانهمقاله قیمت دستگاه حکاکی لیزری

قیمت دستگاه حکاکی لیزری

9 تیر 1403
0 36
قیمت دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزری از ابزار و تکنولوژی های بروز و پیچیده ای برای انجام برش ها به کار می برد ، از این رو قیمت دستگاه حکاکی لیزری ورق آهن می تواند کمی بیشتر به نظر آید . اما باید توجه داشت که زیبایی ، ظرافت و دقت طرح هایشان بدون وجود این تکنولوژی های بروز ، تحقق نمی یافت . دلیل اینکه چرا برش لیزری امروزه انتخاب بیشتر افراد است ، بخاطر مزایایی همچون ؛ دقت و تطبیق پذیری بالای آن است . به دلیل محبوبیت بالای برش لیزری ، به چند نوع توسعه یافته است که قیمت هایشان با یکدیگر متفاوت است .

قیمت دستگاه حکاکی لیزری

حکاکی لیزری تکنولوژی ایست که برش اجسام و قطعاتی نظیر چوب و فلزات را انجام می دهد ، امروزه قیمت استفاده از این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، چرا که از ابزار و اجزای گرانبهایی برای ساخت آن استفاده می شود . هزینه اصلی برش لیزری ، بر اساس زمان برش قطعات دستگاه برش لیزری بوده که در درجه اول به منطقه حکاکی ، نوع مواد برش و ضخامت مواد بستگی دارد . به همین دلیل است که به ازای هر دقیقه استفاده از دستگاه برای برش ، امکان شارژ کردن وجود دارد . در واقع بیشترین هزینه در مورد دستگاه ، برای پرسنل حاضر جهت کار با دستگاه و استهلاک و برق است . هر چه دستگاه بیشتر کار کند ، برش از طرف ما سازندگان گران تر خواهد بود . برخی از شرکت ها ترجیح می‌ دهند به‌جای هر دقیقه استفاده ، قیمتی برای هر سانتی‌ متر برش دریافت کنند . اما باید توجه کرد که قیمت دستگاه حکاکی لیزری بر اساس ظرافت کار و مقدار انرژی صرف شده تعیین می شود ، که عادلانه می باشد . این دستگاه ها اغلب توسط صاحبان کارخانه و کسب و کار ها خریداری می شوند .

قیمت-دستگاه-حکاکی-لیزری

در این مقاله از سایت نوین تاک تبریز می خواهیم به مبحث فروش دستگاه برش لیزر در اردبیل بپردازیم. با ما همراه باشید. دستگاه برش لیزری همانطور …

چرا حکاکی لیزری

دلیل اینکه چرا مهندسان خدمات برش لیزری را ترجیح می دهند بخاطر لیست طولانی مزایایی است که ارائه می دهد . از مزایای برش لیزری می توان به انعطاف پذیری ، دقت ، تکرارپذیری ، سرعت ، مقرون به صرفه بودن ، کیفیت عالی ، برش بدون تماس ، تطبیق پذیری و امکانات اتوماسیون اشاره کرد که چرایی استفاده از این تکنولوژی را گویاست . البته علاوه بر مزایا ، قیمت دستگاه حکاکی لیزری نیز امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید . مقاله ی (مزایا و معایب برش لیزری چیست؟) می تواند شما را بیشتر از چرایی استفاده از آن مطلع کند .

  • تکرارپذیری : +/- 0.05 میلی متر قطعاتی را تضمین می کند که تقریباً مشابه یکدیگر هستند .
  • تطبیق پذیری : این احتمالاً یکی از مهمترین جنبه های برش لیزری است . تطبیق پذیری به دو صورت خود را نشان می دهد .
  • برش بدون تماس : در صورت برش لیزر فقط پرتو با مواد تماس پیدا می کند . تقریبا ، هیچ اصطکاک مکانیکی ای که بتواند ابزار را بپوشاند وجود ندارد .
  • انعطاف پذیری : برش لیزری نیازی به تعویض ابزار برای هر برش جداگانه ندارد . همین تنظیمات برای برش اشکال مختلف در ضخامت های یکسان مناسب هستند .
  • اتوماسیون : این کار به نیروی انسانی کمی نیاز دارد زیرا ماشین آلات برش لیزری معاصر خودکار فعالیت می کنند . البته ، چنین تنظیماتی قیمت برش لیزری را بالاتر خواهد برد .
  • امکان استفاده از چندین ماده : برش لیزری برای بسیاری از مواد مختلف مناسب است . از جمله آنها می توان به ؛ فلزات مختلف ، اکریلیک ، ام دی اف ، چوب ، کاغذ و غیره اشاره کرد .
  • کیفیت : با استفاده از تنظیمات مناسب ، برش های لیزری فقط یک سوراخ کوچک باقی می گذارند که اغلب حتی نیازی به حذف آن نیست . البته بستگی به جنس ، ضخامت و عوامل دیگر دارد .
  • دقت ، درستی : دقت یکی از مزایای اصلی برش لیزری در مقایسه با سایر روش های برش حرارتی است . دقت +/-0.1 میلی متر فرصتی برای دستیابی به ظرافت کاری بالا بدون هیچ گونه عملیات پس از آن را می دهد .
  • سرعت : خدمات برش لیزری بسیار سریعتر از روش های برش مکانیکی سنتی است . هنگامی که آن را با سایر روش های برش حرارتی مانند برش پلاسما یا شعله مقایسه می کنیم ، برش لیزری آنها را با سرعت بیشتری انجام می دهد .

قیمت انواع دستگاه های برش لیزری

همانطور که گفتیم قیمت انواع ورق طرح دار برش لیزری بر اساس نوع حکاکی لیزری صورت گرفته بر روی آن ، متغیر است . در اینجا قیمت انواع برش های لیزری را ذکر کرده ایم ؛ گاز CO2 ، کریستال و فیبر .

  1. دستگاه لیزر فایبر : مصرف انرژی این دستگاه ها تا 3 برابر بیشتر از برش های مبتنی بر گاز است . بنابراین روشی پرهزینه و پرمصرف محسوب شده و قیمت ورق های حاصله و در کل قیمت دستگاه حکاکی لیزری فیبر نسبتا بالا می باشد .
  2. دستگاه برش لیزری کریستالی : پرتوهای تولید شده از برش های لیزر کریستالی YVO یا YAG به دلیل داشتن طول موج های کوچک تر و شدت بالا تر ، قادر به برش مواد قوی تر و ضخیم تر از برش های CO2 هستند . قطعات دستگاه به دلیل غلظت بالا تر ، سریعتر از کاترهای گازی فرسوده می شوند و در نتیجه کار با آن گرانتر بوده و این نوع برش قیمت بالاتری دارند .
  3. دستگاه برش لیزری گازی CO2 : این دستگاه ها که با استفاده از تخلیه الکتریکی کار می کنند ، از لیزری استفاده می کنند که عمدتاً از دی اکسید کربن ، هلیوم و نیتروژن تشکیل شده است . لیزر CO2 که در طول موج 10.6 میلی‌متر ساطع می‌شود ، می‌تواند مواد ضخیم‌ تر از برش‌ لیزری فیبری را با توان خروجی مشابه سوراخ کند . این نوع برش کارآمد و کم هزینه بوده و در نتیجه قیمت این نوع برش لیزری ، مناسبتر می باشد .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه