خانهمقاله قیمت دستگاه جوش کارکرده

قیمت دستگاه جوش کارکرده

11 تیر 1403
0 30
قیمت دستگاه جوش کارکرده

انواع دستگاه جوشکاری امروزه در صنایع بسیاری از جمله ؛ ساخت درب و سازه های فلزی استفاده می شود ، صاحبان صنایع کوچک اغلب جویای قیمت دستگاه جوش کارکرده هستند چرا که برای کسب و کارشان مناسب و کارساز بوده است . جوشکاری لیزری یک سری مزایایی چون ؛ کنترل دقیق توان لیزری و سرعت بالای تولید محصول را دارد که سبب شده بیشتر مورد کاربرد قرار گیرد .

قیمت دستگاه جوش کارکرده

جوشکاری لیزری تکنولوژی ایست که برش اجسام و قطعاتی نظیر چوب و فلزات را انجام می دهد ، امروزه قیمت استفاده از این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، چرا که از ابزار و اجزای گرانبهایی برای ساخت آن استفاده می شود . هزینه اصلی برش لیزری ، بر اساس زمان برش قطعات دستگاه برش لیزری بوده که در درجه اول به منطقه حکاکی ، نوع مواد برش و ضخامت مواد بستگی دارد . به همین دلیل است که به ازای هر دقیقه استفاده از دستگاه برای برش ، امکان شارژ کردن وجود دارد . در واقع بیشترین هزینه در مورد دستگاه ، برای پرسنل حاضر جهت کار با دستگاه و استهلاک و برق است . هر چه دستگاه بیشتر کار کند ، برش از طرف ما سازندگان گران تر خواهد بود . برخی از شرکت ها ترجیح می‌ دهند به‌جای هر دقیقه استفاده ، قیمتی برای هر سانتی‌ متر برش دریافت کنند . اما باید توجه کرد که قیمت دستگاه حکاکی لیزری بر اساس ظرافت کار و مقدار انرژی صرف شده تعیین می شود ، که عادلانه می باشد . این دستگاه ها اغلب توسط صاحبان کارخانه و کسب و کار ها خریداری می شوند . قیمت دستگاه جوش کارکرده نیز بر اساس تکنولوژی های بکار رفته در آن متغیر می باشد . حین خرید دستگاه جوش لیزر لازم است تا نکاتی را لحاظ کنید ، که در لینک قرار داده شده توضیح داده ایم .

قیمت-دستگاه-جوش-کارکرده

دستگاه حکاکی لیزری از ابزار و تکنولوژی های بروز و پیچیده ای برای انجام برش ها به کار می برد ، از این رو قیمت دستگاه حکاکی لیزری …

انواع لیزر برای جوشکاری

سه نوع اصلی لیزر برای فرآیند جوشکاری لیزری یا به عبارتی فناوری برش لیزری استفاده می شود که در قیمت دستگاه جوش کارکرده ، موثر خواهد بود :

  • لیزر گازی (CO2) : منبع لیزر CO2 مخلوطی از گازهاست که CO2 جزء اصلی آن در کنار نیتروژن و هلیوم است ، این لیزرها می توانند در حالت پیوسته یا پالسی با جریان کم و ولتاژ بالا کار کنند تا مولکول های گاز را تحریک کنند . لیزر های دی اکسید کربن در شرایط خاص نیز استفاده می شوند ، مانند جوشکاری لیزر دو پرتو ، که در آن دو پرتو به صورت پشت سر هم یا کنار هم قرار می گیرند .
  • لیزر حالت جامد : لیزر های حالت جامد از فناوری حالت جامد پمپ شده دیودی (DPSS) برای پمپاژ سنگ معدنی مانند یاقوت ، شیشه یا ایتریم ، آلومینیوم و گارنت (YAG) یا کریستال ایتریم وانادات (YVO4) با دیود لیزر برای تولید پرتو های لیزر استفاده می کنند . این لیزر ها در حالت موج پیوسته یا پرتو پالسی کار می کنند . حالت پالسی اتصالاتی شبیه به جوش نقطه ای اما با نفوذ کامل ایجاد می کند .
  • لیزر فیبر : لیزرهای فیبر نوع جدیدتری از لیزرهای حالت جامد هستند که قدرت بیشتر ، کیفیت بهتر و عملکرد ایمن تری را ارائه می دهند . در لیزرهای فیبر ، پرتو لیزر زمانی ایجاد می شود که فیبر نور خام دیودهای لیزر پمپ را جذب کند . برای دستیابی به این تحول ، فیبر نوری با عنصر کمیاب خاکی دوپ شده است . با استفاده از عناصر دوپینگ مختلف می توان پرتوهای لیزر با طیف وسیعی از طول موج ایجاد کرد و این باعث می شود لیزر های فیبر برای کاربردهای مختلف از جمله جوشکاری لیزری و برش لیزری مناسب باشند . ورق برش لیزری حاصله از این لیزر بسیار دقیق تر از انواع دیگر می تواند باشد .

مزایای جوشکاری لیزری

هر تکنولوژی و یا فناوری ای همچون جوشکاری ، یک سری مزایایی دارد که در مقایسه با قیمت دستگاه جوش کارکرده می تواند بیشتر به چشم بیاید از جمله ؛

  1. کیفیت عالی به لطف ورودی حرارت کم و کنترل دقیق توان لیزری
  2. عمق جوش زیاد که منجر به جوش های با استحکام بالا می شود
  3. این فرآیند سریع است که امکان هزینه های واحد پایین را فراهم می کند
  4. تجهیزات ساده جوشکاری امکان جوشکاری لیزری را در شرایط خاص فراهم می کند
  5. به ترکیب مواد جوشکاری اجازه می دهد که روش های دیگر نمی توانند به یکدیگر متصل شوند

معایب جوشکاری لیزری

هر تکنولوژی و یا فناوری ای همچون جوشکاری ، یک سری معایبی دارد که در مقایسه با قیمت دستگاه جوش کارکرده می تواند بیشتر به چشم بیاید از جمله ؛

  1. سرمایه گذاری اولیه بالا برای جوشکاری لیزری
  2. تخلخل و شکنندگی ممکن است از انجماد سریع ناشی شود
  3. اپتیک های لیزر بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند
  4. تلرانس های دقیق نیاز به مونتاژ کامل قطعه کار و کالیبراسیون لیزری دارند
  5. مواد با بازتاب و رسانایی بالا ( آلومینیوم و مس ) می‌ توانند نتیجه‌ ای جوش‌ دار ایجاد کنند (در مورد لیزرهای Co2) ، مقاله ی ( 6 مضرات جوش لیزری ) می تواند به طور کامل معایب احتمالی را توضیح دهد .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه