خانهمقاله قیمت دستگاه برش آهن

قیمت دستگاه برش آهن

8 مرداد 1403
0 158
قیمت دستگاه برش آهن

جهت خرید دستگاه برش آهن و فلزات در مصارف صنایع و کسب و کار ها ، لازم است یک سری نکات از جمله ؛ قیمت دستگاه برش آهن ، کیفیت خروجی ، سرعت و دقت بالای دستگاه و خدمات پس از فروش را در نظر گرفت . همچنین برخی فاکتور های مهم که راجع به شاخصه های دستگاه می باشند ( از قبیل ویژگی های پاور های ولتاژ ، آینه و لنز ) را بایستی به طور کامل بررسی کرد ، تا بتوان نوعی که متناسب با نیازتان می باشد را تهیه کنید .

قیمت دستگاه برش آهن

برش آهن به نوعی فناوری گویند که برش اجسام و قطعاتی نظیر آهن آلات را انجام می دهد ، امروزه قیمت استفاده از این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، چرا که از ابزار و اجزای گرانبهایی برای ساخت آن استفاده می شود . هزینه اصلی برش لیزری ، بر اساس زمان برش قطعات دستگاه برش لیزری بوده که در درجه اول به منطقه حکاکی ، نوع مواد برش و ضخامت مواد بستگی دارد . به همین دلیل است که به ازای هر دقیقه استفاده از دستگاه برای برش ، امکان شارژ کردن وجود دارد . در واقع بیشترین هزینه در مورد دستگاه ، برای پرسنل حاضر جهت کار با دستگاه و استهلاک و برق است . هر چه دستگاه بیشتر کار کند ، برش از طرف ما سازندگان گران تر خواهد بود . برخی از شرکت ها ترجیح می‌ دهند به‌جای هر دقیقه استفاده ، قیمتی برای هر سانتی‌ متر برش دریافت کنند . برای مثال ؛ باید توجه کرد که قیمت دستگاه برش لیزری فلزات در تبریز بر اساس ظرافت کار و مقدار انرژی صرف شده تعیین می شود ، که عادلانه می باشد . قیمت دستگاه برش آهن امروزه مورد توجه صاحبان صنایع مربوطه می باشد چرا که اغلب توسط صاحبان کارخانه و کسب و کار ها خریداری می شوند .

قیمت دستگاه برش آهن

دستگاه حکاکی لیزری روی فلز ، یکی از فناوری های نوین جهت حکاکی و علامت گذاری انواع مواد اولیه است . حکاکی لیزری مزایای زیادی …

چرا برش آهن

از دلایلی که مهندسان خدمات برش لیزری را ترجیح می دهند به دلیل وجود مزایایی است که ارائه می دهد . از مزایای برش لیزری می توان به انعطاف پذیری ، دقت ، تکرارپذیری ، سرعت ، مقرون به صرفه بودن ، کیفیت عالی ، برش بدون تماس ، تطبیق پذیری و امکانات اتوماسیون اشاره کرد که چرایی استفاده از این فناوری لیزری را گویاست . البته علاوه بر مزایا ، قیمت دستگاه برش آهن نیز امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید .

  1. تطبیق پذیری : می توان گفت این مورد یکی از مهمترین جنبه های حکاکی لیزری است .
  2. برش بدون تماس : در برش لیزری فقط پرتو با مواد تماس پیدا می کند . تقریبا ، هیچ اصطکاک مکانیکی ای که بتواند ابزار را بپوشاند وجود ندارد .
  3. انعطاف پذیری : برش لیزری نیازی به تعویض ابزار برای هر برش جداگانه ندارد . همین تنظیمات برای برش اشکال مختلف در ضخامت های یکسان مناسب هستند .
  4. امکان استفاده از چندین ماده : برش لیزری برای بسیاری از مواد مختلف مناسب است . از جمله آنها می توان به ؛ فلزات مختلف ، اکریلیک ، ام دی اف ، چوب ، کاغذ و غیره اشاره کرد .
  5. کیفیت بالا : با استفاده از تنظیمات مناسب ، برش های لیزری فقط یک سوراخ کوچک باقی می گذارند که اغلب حتی نیازی به حذف آن نیست . البته بستگی به جنس ، ضخامت و عوامل دیگر دارد .
  6. دقت کار بالا : دقت بالا ، از مزایای اصلی برش لیزری در مقایسه با سایر روش های برش حرارتی است . دقت +/-0.1 میلی متر امتیازی جهت دستیابی به ظرافت کاری بالا بدون هیچ گونه عملیات پس از آن را می دهد .
  7. سرعت : خدمات برش لیزری بسیار سریعتر از روش های برش مکانیکی سنتی است . هنگامی که آن را با سایر روش های برش حرارتی مانند برش پلاسما یا شعله مقایسه می کنیم ، برش لیزری آنها را با سرعت بیشتری انجام می دهد .
  8. اتوماسیون : کار با این دستگاه به حداقل نیروی انسانی نیاز دارد چرا که ماشین های برش لیزری معاصر خودکار فعالیت می کنند . البته ، چنین تنظیماتی قیمت برش لیزری را بالاتر خواهد برد . در واقع اثر اصلی اتوماسیون در این است که به پرسنل و یا اوپراتور نیازی نخواهد بود .

انواع روش های برش فلز

راهکار هایی که برای برش فلزات استفاده می شوند بسته به نوع فلزات متفاوت می باشند . اما به طور کلی فناوری برش لیزری فلزات مختلف به دو دسته مدرن و سنتی تقسیم می شوند . جهت انتخاب بهترین روش در این کار ، لازم است مواردی مانند ابعاد ، کیفیت ، ضخامت ، سرعت برشکاری و هزینه تمام شده برای برش فلزات را در نظر گرفت . عملیات برشکاری فلزات بر اساس شرایط دمایی به دو صورت گرم و سرد انجام می شود . قیمت دستگاه برش آهن با انواع روش های متفاوت ، تغییر پذیر می باشد .

  • برش فلزات به روش گرم : برشکاری فلزات به روش گرم با دستگاه های مکانیزه انجام می شود که سرعت کار این دستگاه ها بسیار بالاست . به همین دلیل جهت تولید انبوه و برش فلزاتی که ضخامت زیادی دارند مورد استفاده قرار می گیرد . از معایب این روش می توان به تولید گازهای آلاینده ، سطح ایمنی پایین ، احتمال تغییر ساختار و خواص فلز در محل برش اشاره کرد .
  • برش فلزات به روش سرد : برشکاری در این روش اغلب در دمایی مطابق با دمای محیط انجام می شود به همین دلیل دمای فلز روند افزایشی نخواهد داشت . در این روش برخلاف برشکاری گرم گازهای سمی تولید نمی شود و هنگام برش خواص فلز تغییر نمی کند . از مزایای دیگر آن انجام برشکاری در ابعاد و اشکال مختلف با مقرون به صرفه ترین هزینه می باشد . تنها عیب این روش پرتابل نبودن دستگاه برش می باشد .

بررسی انواع روش های برش آهن

اگر بخواهیم به معرفی تجهیزات و روش های مختلف برش انواع آهن آلات ، بپردازیم می توانیم به موارد زیادی بپردازیم ، چرا که در کشورمان ایران نسبتا زیاد و با کیفیت می باشد . جهت برش فلزات از ابزار و دستگاه های مختلفی استفاده می شود که بسته به ضخامت و جنس فلز ، یکی از آنها مناسب تر می باشد .

  1. برشکاری آهن با قیچی : قیچی رایج ترین وسیله برای برش ورق های فلزی است اما این ابزار تنها برای برش ورق هایی که ضخامت کمی دارند کاربرد دارد . به طور مثال برای برشکاری ورق های روغنی ، گالوانیزه و رنگی از قیچی استفاده می شود و این ابزار در مدل های مختلفی مانند ؛ لوله بر ، زاویه بر ، طویل بر و سوراخ بر وجود دارند . قیمت دستگاه برش آهن در انواع روش ها متفاوت می باشد .
  2. برش فلزات با گیوتین : گیوتین نوعی قیچی با ابعاد بسیار بزرگ است که از طریق جریان های الکتریسیته و جکهای هیدرولیکی کار می کند . این دستگاه عمود بر روی زمین قرار گرفته و قدرت بالایی در برشکاری طولی و عرضی ورق های فلزی دارد . عموما در کارگاه های تولیدات محصولات آهنی این دستگاه قرار دارد اما بیشتر برای برشکاری ورق های بزرگ با ضخامت متوسط مورد استفاده قرار می گیرد . مقاله ی ( نحوه برش فلز با گیوتین – ایده ها و مشاوره – metals4U ) در این مورد می تواند بیشتر شما را راهنمایی کند .
  3. برشکاری با کاتر : در بیشتر مواقع برای برش ورق هایی با ضخامت پایین مانند ؛ ورق های رنگی و گالوانیزه از کاتر استفاده می شود . برشکاری فلزات با کاتر توسط نیروی برشکار انجام می گردد و یکی از قابلیت های این ابزار ایجاد برش های ظریف بر روی ورق های فلزی است . با استفاده از کاتر محصولاتی مانند ؛ تابلوی راهنمایی رانندگی ، داکت های فلزی و ورق های فلزی با برشکاری های تزئینی تولید می گردد .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه