خانهمقاله دستگاه حکاکی لیزری

دستگاه حکاکی لیزری

19 خرداد 1403
0 162
دستگاه حکاکی لیزری

حکاکی و علامت گذاری لیزری با استفاده دستگاه حکاکی لیزری ، سهم بزرگی در صنایع مختلفی چون صنعت ؛ خودرو ، ساختمان سازی ،  ساخت قطعات مختلف ، ساخت زیورآلات ، قطعات الکترونیک و … استفاده می شود . دستگاه حکاکی روی لیزر از سرعت و دقت عملکرد ویژه‌ای برخوردار است که می‌تواند بهترین انتخاب برای ایجاد حکاکی روی سطوح فلزی باشد .

دستگاه حکاکی لیزری

فن آوری لیزر را می توان با نتایج عالی نه تنها در بخش جوشکاری ، بلکه در برش ، حکاکی و علامت گذاری اشیاء نیز استفاده کرد . لیزر در واقع به شما این امکان را می‌دهد تا با داشتن مقادیر کمی از مواد نیز ، بتوانید نتایج برش لیزری خوبی را حتی در برش دادن فلزات با ضخامت‌ های مختلف ، بدست بیاورید . این نوع از فناوری برش لیزری که به آن علامت گذاری لیزری نیز گفته می شود ، دقت و کارایی بسیار بالایی داشته و به طور گسترده در زمینه های مختلف استفاده شده است . علامت گذاری لیزری می تواند چندین ماده را علامت گذاری کرده و الگوها ، متن ها و بارکد ها را به دقت شناسایی کند . در بهبود کیفیت محصول ، ایمنی و شناخت برند ضروری است . در واقع دستگاه حکاکی لیزری و یا علامت گذاری لیزر با استفاده از پرتو لیزر متمرکز برای ایجاد علائم یا الگوهای روی سطح یک ماده کار می کند . قیمت دستگاه حکاکی لیزری روی فلزات بسته به قطعات بکارگرفته شده در دستگاه می تواند متغیر باشد .

دستگاه حکاکی لیزری

از روش های پرطرفدار حکاکی ، استفاده از فناوری برش لیزری پلکسی می باشد . دستگاه برش لیزری پلکسی برای استفاده در دکوراسیون داخلی ، حکاکی …

نحوه ی کار

نحوه ی کار علامت گذاری لیزری و یا به عبارتی دستگاه حکاکی لیزری ؛ بدین صورت است که از ویژگی های لیزر در به دست آوردن نتایج دقیق و سریع استفاده می کند ، در واقع پرتو لیزری که توسط دستگاه علامت گذاری ساطع می شود ؛ به قسمت کوچکی از سطح جسمی که قرار است حکاکی ، علامت گذاری و یا برش داده شود منتقل می شود . در اینجا پرتو لیزر انرژی را به شکل گرما به ماده تشکیل دهنده جسم منتقل می کند . به این ترتیب برشی ایجاد می شود که عمق آن با توجه به نیازهای مختلف می تواند متفاوت باشد . از همین روش می توان برای به دست آوردن انواع دیگر نتایج پیچیده نیز استفاده کرد ، به این صورت که اگر قرار باشد جسم نه تنها به صورت سطحی حکاکی شود ، بلکه به طور عمیق نیز علامت گذاری شود ، می توان شدت پرتو لیزر را افزایش داده و زمان نوردهی به پرتو لیزر را طولانی تر کرد . در نهایت ، با استفاده از همین روش و با انجام گذرهای مکرر پرتو لیزر در همان قسمت از سطح ، می توان فلز را برش داد . به این ترتیب می توان کم کم مقدار فزاینده ای از مواد را حذف کرد تا برش ایجاد شود . به دلیل بالا بودن مصارف صنعتی برش لیزری ، مراحل کار دستگاه های برش لیزری تقریبا پیچیده می باشد .

چرا حکاکی لیزری

علامت گذاری لیزری و یا به عبارت دستگاه حکاکی لیزری مزایای بی شماری را تضمین می کند ، زیرا این فناوری از نقطه نظر زیبایی شناسی نتایج بی عیب و نقصی را ارائه می دهد . دقت لیزر تضمین می کند که جسم به صورت دقیق و دائمی حکاکی یا علامت گذاری شود ، بدون هیچ گونه لکه در برش یا ساییدگی سطح محصول ، امکان به دست آوردن نتایج بسیار “تمیز”، با وضوح بالا و ظریف بسیار راحتتر می شود . علامت گذاری لیزری همچنین دارای مزیت غیرقابل انکار تکنیکی است که زمان پردازش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد . قدرت های بدست آمده توسط لیزر ؛ امکان حکاکی سریع مقدار زیادی از مواد را فراهم می کند و در صورتی که دستگاه علامت گذاری به نرم افزار کافی مجهز باشد ، می تواند از نظر سرعت تولید و تنوع فرآیند های پیشنهادی به میزان قابل توجهی افزایش یابد . از سایر مزایای حکاکی لیزری که چرایی استفاده از آن را تضمین می کند ؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • آسان برای استفاده : مواد بصری که قرار است حکاکی شوند معمولاً از طریق نرم افزار حکاکی مستقیماً از برنامه گرافیکی به حکاکی لیزری ارسال می شود . نتیجه مدیریت راحت داده ها است که امکان تغییرات سریع در تصویر را فراهم می کند . علاوه بر این ، عملکرد موقعیت یابی نرم افزار لیزر (کلمه کلیدی “تودرتو”) به کاهش ضایعات مواد کمک می کند .
  • دقت بالا : حکاکی لیزری یکی از دقیق ترین روش های پردازش در صنعت حکاکی است . به لطف رزولوشن تا 1000 ppi (= 39 پیکسل در میلی‌متر) می‌توان گرافیک‌های دقیق را حتی بر روی کوچک‌ ترین سطوح مواد به دقت حک کرد .
  • نیازمند حداقل تعمیر و نگهداری : علامت گذاری لیزری با Rayjet یک فرآیند کاملاً غیر تماسی است که باعث ساییدگی و پارگی مکانیکی دستگاه نمی شود و تضمین می کند که حکاکی لیزری عمر عملیاتی طولانی دارد . فقط باید به طور منظم لنز فوکوس ریجت تمیز شود ، غیر از این که نیازی به تعمیر و نگهداری نیست .

دستگاه حکاکی لیزری مناسب برای بسیاری از مواد

از بزرگترین مزایای دستگاه حکاکی لیزری این است که برای کار با بسیاری از مواد ، مناسب می باشد . بنابراین نگران محصول با جنس خاص خود نباشید . حکاکی لیزری یک روش پردازش فوق العاده همه کاره است . از اثر انرژی و گرمایی که تولید می شود ؛ می توان برای پردازش انواع مواد مختلف استفاده کرد . چوب، کاغذ، مقوا، منسوجات، پلاستیک و بسیاری از مواد دیگر را می توان با دستگاه لیزر حکاکی برش داد . بدین صورت تنوع کاربرد دستگاه حکاکی لیزری بسیار بالا می باشد . حکاکی لیزری برای راهنمای فلز (CO2 در مقابل فیبر در مقابل دیود) توضیح می دهد که چگونه بیشتر مواد اولیه ی دلخواه شما با حکاکی لیزری می توانند ، محصول دلخواه شما را تحویل می دهند .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه