خانهمقاله خرید دستگاه جوش لیزر

خرید دستگاه جوش لیزر

27 خرداد 1403
0 88
خرید دستگاه جوش لیزر

جهت خرید دستگاه جوش لیزر فلزات برای صنایع و کسب و کار ها ، بایستی یک سری نکات از قبیل ؛ سرعت و دقت بالای دستگاه ، کیفیت خروجی و خدمات پس از فروش را در نظر گرفت . همچنین برخی فاکتور های مهم که راجع به شاخصه های دستگاه می باشند ( از قبیل ویژگی های پاور های ولتاژ ، آینه و لنز ) را بایستی به طور کامل بررسی کرد ، تا بتوان نوعی که متناسب با نیازتان می باشد را تهیه کنید .

خرید دستگاه جوش لیزر

دستگاه های CNC مختلف با برش لیزری وجود دارند که بدون شک امکانات لازم را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید صنعت خود را به بهترین شکل رونق ببخشید ، بنابراین با خرید دستگاه جوش لیزر فلزات و یا انواع دیگر آن می توانید کسب و کارتان را رونق ببخشید . برش لیزری به لطف فناوری ای که دارد ، علاوه بر تطبیق پذیری و کار با هر نوع ماده با هر نوع چگالی ای ؛ بزرگترین عامل پیشروی شما در کسب و کارتان خواهد بود . با خرید دستگاه برش لیزری ، می توانید از طیف گسترده ای از فناوری های برش ، حکاکی و یا علامت و نماد گذاری بر روی طیف وسیعی از مواد را بدون محدودیت در زمینه طراحی و با دقت بالا انجام می شوند ؛ بهره ببرید . در تجهیزات این دستگاه ، لوله ای وجود دارد که یک نقطه الکتریکی از کاتد و آند عبور می کند و در نتیجه گازها را تحریک کرده و پرتو لیزر را تولید می کند . این اشعه لیزر از طریق لوله خارج می شود که به سه آینه می رسد تا به سر برسد . محصولات مختلفی در دنیای برش لیزری وجود دارد که از جمله آنها می توان به SIC-BX1060، SIC-BX1390، SIC-B1325، SIC-BX1610 و SIC-1630 برای انواع صنایع اشاره کرد . این دستگاه ها با بالاترین تکنولوژی مجهز شده اند که به سرعت محصول نهایی را به شما تحویل می دهند . خرید انواع دستگاه برش لیزر فلزات را می توانید مطابق با نیاز خود انجام دهید .

نکات خرید

جهت خرید دستگاه جوش لیزر بایستی نکاتی را در دستگاه ارزیابی کنید .

  • نوع متریال مصرفی : برای برش و حکاکی چوب ، چرم ، کاغذ ، شیشه ؛ دستگاه لیزر CO2 بایستی انتخاب شود . دستگاه لیزر فایبر از خدمات لیزر فایبر ، برای متریال فلزی گزینه مناسب تری است .
  • بررسی سیستم ایمنی دستگاه برش لیزر : این بررسی ها باید در زمان خرید محصول ، مدنظر قرار گیرد . مجهز بودن دستگاه به دکمه ایست اضطراری ، سیستم ضد آب و سیستم هوشمند قطع شدن کار از ویژگی های شاخص امنیت بالای دستگاه است .
  • کیفیت خروجی : کیفیت خروجی از جمله عواملی است که باید در زمان انتخاب دستگاه برش لیزر فلزات مد نظر قرار دهید . خروجی دستگاه باید دقیق ، کارآمد و با کیفیت بالا باشد . بهترین راه جهت تعیین کیفیت خروجی ، اجرای چندین آزمون برش در دستگاه‌ های مختلف است .
  • وسعت فضای محل کار : یکی دیگر از گزینه های مهم جهت انتخاب دستگاه برش لیزر است . پیش از خرید بهتر است اطلاعاتی در مورد ابعاد دستگاه مد نظر داشت . با بررسی فضای در دسترس کارگاه می توان محصولی متناسب با آن را خریداری کرده و انتخاب به صرفه ای داشت .
  • ظرفیت برش : اندازه محدوده های برش ، میزان فضایی است که در دسترس دستگاه برش قرار دارد . این مسئله به میزان کاری که در نظر دارید با دستگاه انجام دهید و میزان فضایی که برای نصب دستگاه در دسترس دارید بستگی دارد . اندازه‌ ی میز برش و قابلیت افزایش آن برای کاربرانی که به دنبال انجام پروژه‌ های بزرگ هستند بسیار حیاتی است .
  • سرعت و دقت : دو عامل مهم در کیفیت برش ، سرعت و دقت دستگاه برش لیزری هستند . برای پروژه‌ هایی که به دقت بالایی نیاز دارند ، بهتر است دستگاهی با دقت بیشتر انتخاب شود . همچنین برای پروژه‌ هایی که باید در زمان کوتاهی انجام شوند ، دستگاهی با سرعت بالاتر مناسب است . برای پروژه‌ های مختلف ممکن است به میزان دقت و سرعت‌ های متفاوتی نیاز داشته باشید .
  • خدمات پس از فروش داشته باشد : پیش از خرید بهتر است از ارائه این خدمات فروشگاهی اطمینان حاصل کرد . ارائه خدمات تعمیر ، نصب ، آموزش و تامین قطعات دستگاه از سوی شرکت تولیدکننده ؛ تجربه ای از یک خرید مطمئن را برای خریدار به ارمغان می آورد . همچنین پیش از خرید دستگاه برش لیزر ، بررسی گواهی اصالت و گارانتی دستگاه توسط خریدار ضروری است . برخی فروشگاه ها خرید دستگاه برش لیزری دست دوم را نیز برای صاحبان صنایع در دسترس کرده اند .
خرید دستگاه جوش لیزر

دستگاه برش لیزری دستگاهی است که با کامپیوتر کنترل می شود و از لیزر برای برش مواد استفاده می کند. پرتو لیزر توسط یک منبع لیزر تولید می شود…

فاکتور های مهم برای خرید

تکنولوژی نوین و کاربرد فراوان و گسترده دستگاه برش لیزر در تمام زمینه ها از جمله پارچه ، چرم ، شیشه ، سنگ و …. باعث شده است تا افراد زیادی برای ارائه خدمات یا محصولات خود به خرید این دستگاه علاقمند شوند . با توجه به تنوع مدل ، برند و قطعات این ابزارآلات صنعتی در بازار ؛ بهتر است قبل از هر اقدامی با مهم ترین نکات قبل از خرید دستگاه جوش لیزر ، در زمینه قطعات دستگاه لیزر و سایر ویژگی های این دستگاه آشنایی پیدا کرده و با در اختیار داشتن این اطلاعات و بررسی نیاز کاری خود می توان بهترین دستگاه را انتخاب کرد .

  1. پاور های ولتاژ : این ویژگی دستگاه برش لیزر ارتباط مستقیمی با توان تیوب لیزر به کار رفته در دستگاه دارد . توان پاور های ولتاژ باید با توجه به توان تیوب لیزر انتخاب شوند . پاور های ولتاژ سری DY از بهترین انواع این قطعات هستند . این مدل برای هر میزان از توان تیوب لیزر ، پاور مخصوص به آن را دارد .
  2. بدنه دستگاه لیزر : با توجه به کاربری دستگاه های برش لیزر در کارگاه های صنعتی باید در زمان خرید به بدنه دستگاه نیز دقت داشت . جنس بدنه باید از آلیاژ های محکمی باشد تا در نتیجه ضربه و فشار یا عوامل محیطی نامساعد چون رطوبت دچار مشکل نشود . استفاده از جنس های نامرغوب باعث ایجاد لرزش های فراوان دستگاه در حین کار با سرعت بالا می شود .
  3. توان تیوب لیزر : یکی از فاکتور های مهم که در مبحث راهنمای خرید دستگاه برش لیزر باید به آن توجه داشت ، قطعه تیوب لیزر و ویژگی های مربوط به آن است . مهم ترین نکاتی که برای این قطعه در زمان خرید دستگاه باید در نظر گرفت ، عبارت است از : • نوع کارخانه سازنده و توان تیوب از مهم ترین ویژگی هایی هستند که در زمان خرید دستگاه باید مدنظر قرار گیرند .• قدرت تیوب لیزر ارتباط مستقیمی با قدرت برش و حکاکی لیزر دارد . در مقابل ، قدرت بیشتر این قطعه کیفیت یا ظرافت حکاکی را کاهش می دهد . برای اجرای حکاکی های ظریف توجه به این موضوع حائز اهمیت است . • تیوب لیزر در توان های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۳۰، ۱۵۰ و … تولید می شوند . توان تیوب لیزر باید متناسب با حوزه کاری انتخاب شود . مناسب ترین توان این قطعه برای برش و حکاکی متریال های مختلف عبارتند از : لوازم تزئینی یا تبلیغاتی از جنس کاغذ ، مقوا ، چوب ، نمد و پارچه ؛ ۸۰ وات _ پلکسی ؛ ۱۳۰ وات _ سایر متریال ها ؛ ۱۰۰ وات .
  4. سورس دستگاه : سورس یا منبع به عنوان موتور یا قلب تپنده دستگاه برش لیزر است که در تولید پرتو لیزر نقش مهمی دارد ، این بخش از گران ترین قطعات در دستگاه برش لیزر فلزات محسوب می شود . در زمان خرید دستگاه باید سلامت و کیفیت این قطعه بررسی شود . کیفیت پایین سورس دستگاه برش لیزر فلزات با ناپایداری توان خروجی لیزر و کاهش کیفیت پرتاب لیزر ، عملکرد نهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد . به همین دلیل بهتر است در انتخاب برند تولیدکننده این قطعه دقت لازم را داشت . بهترین برندهای تولیدکننده سورس دستگاه عبارتند از : • IPG ( برش فولاد، آلومینیوم ) • BCF ( برش فلزات رنگی و صنعت طلاسازی ) • RAYCUS • JPT • MAX
  5. آینه و لنز : آینه و لنز از قطعات نوری دستگاه هستند که به ترتیب در انتقال لیزر و متمرکز کردن اشعه های خروجی از تیوب لیزر در یک نقطه نقش دارند . کیفیت پایین این قطعات باعث افت تدریجی قدرت پرتو و انحراف پرتو لیزر می شود . در راهنمای خرید دستگاه برش لیزر توجه به نکات زیر برای این قطعات مهم تلقی می شوند : • آینه های دستگاه در دو مدل فلزی و سیلیکونی موجود هستند ، نوع سیلیکونی سبک تر است و بازتاب بیشتری نسبت به فلزی دارد . • لنزهای دستگاه برش لیزر با سایز ۱.۵، ۲، ۲.۵، ۳.۲، ۳.۷۵ و ۴ اینچ طراحی می شوند ، پرمصرف ترین لنزها سایز ۲، ۲.۵ و ۴ اینچ هستند .
  6. سیستم خنک کننده (چیلر) : چیلر قطعه ای مهم در عملکرد و طول عمر تیوب دستگاه لیزر است ، قدرت این قطعه باید متناسب با توان تیوب لیزر باشد . برای توان های بالای تیوب دستگاه لیزر باید از چیلرهای قوی تری استفاده شود . این سیستم های خنک کننده در دو مدل تراکمی و جذبی طراحی می شوند ؛ چیلر های تراکمی مدل ۵۰۰۰ و ۵۲۰۰ از رایج ترین این قطعات در بازار ایران هستند .
  7. اندازه و مدل میز کار : ویژگی های مربوط به میز کار دستگاه از موارد دیگری است که در راهنمای خرید دستگاه برش لیزر به آن اشاره می شود . ابعاد میز باید با توجه به میزان حجم کار و فضای در دسترس برای نصب آن انتخاب شود . برای انجام پروژه های بزرگ قابلیت افزایش اندازه میز فاکتوری مهم تلقی می شود . دستگاه برش لیزر با هدف کاربری سنگین و سبک در ابعاد مختلفی تولید می شود : • رومیزی (سبک) ؛ این مدل دستگاه برش لیزر در ابعاد ۶۰*۴۰ و ۲۵*۳۵ سانتی متر طراحی می شود . • صنعتی : ابعاد این نوع دستگاه های برش لیزر ۶۰*۹۰، ۱۳۰*۹۰، ۱۳۰*۱۸۰ و ۱۳۰*۲۵۰ سانتی متر است . • مدل میز کار دستگاه برش لیزر شامل لانه زنبوری و شمشیری است ؛ • لانه زنبوری : یک صفحه فلزی مشبک با شش ضلعی های منظم است . بیشترین کاربرد این میزها برای حکاکی های عمیق ، برش نقاط خاص متریال و یا برش کارهای کوچک می باشد . • شمشیری : این میز متشکل از تیغه های افقی با فضای خالی بین آنهاست . برای برش های طولی و بلند به ویژه در صنایع چوب و فلز کاربری مناسبی دارند . مصارف صنعتی برش لیزری امروزه افزایش یافته و به طبع خرید انواع برش لیزری نیز بیشتر شده است .

رونق یافتن صنایع درب و پنجره سازی با دستگاه جوش لیزری

امروزه در جامعه علاقه به نصب درب های طرحدار برای منزل ، حیاط خانه و پارکینگ ؛ بیشتر شده است . چرا که زیبا و چشم نواز بودن ظاهر محل و محیط خانه تان می تواند ارزشمند باشد ، از این رو تقاضا برای خرید درب های طرحدار برش لیزری افزایش یافته و صنایع سازنده ی آن ها ؛ رونق چشم گیری داشته اند . خرید دستگاه جوش لیزر با کیفیت و کارآمد ، امروزه یکی از نیاز های اصلی صاحبان صنایع درب و پنجره سازی است . نوین تاک تبریز با دارا بودن انواع بروز و پیشرفته ی دستگاه های برش لیزری و با داشتن بیش از 15 سال سابقه در تولید و فروش دستگاه های لیزری ؛ این محصولات را برای هم میهنان کارآفرین ارائه می دهد . در صورتی که قصد خرید انواع دستگاه برش لیزری را دارید و یا به مشاوره پیش از خرید احتیاج دارید ، می توانید با شماره های مندرج در قسمت تماس با ما ارتباط برقرار کنید تا تیم بازرگانی ما ، شما را به بهترین شکل ممکن یاری کنند . مقاله ی 10 دلیل برای استفاده از جوشکاری لیزر – پیوستن به فناوری ها می تواند برتری فناوری جوش لیزری را به شما توضیح دهد .

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معرفی دستگاه برش لیزر فایبر
لیست دستگاه های برش لیزر فایبر
نمایش همه